
Μετά από πληθώρα εβδομάδων ασφυκτικής πίεσης, η ναυλαγορά των bulk carriers εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης, με τους ναύλους να διαμορφώνονται άνω των επιπέδων των OPEX. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής xclusiv, ο μέσος όρος των T/C των Supramaxes, Panamaxes και Handysizes είναι υψηλότερος κατά περίπου $2.000 έως 3.000 ανά ημέρα από τα OPEX των πλοίων.
Όσον αφορά το outlook για την αγορά των bulk carriers, επικρατεί αισιοδοξία λόγω της Ινδίας, η οποία θα αυξήσει τις δαπάνες για projects υποδομών στα $122 δισ., δημιουργώντας ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα. Επιπλέον, η xclusiv υπογραμμίζει ότι η παγκόσμια ζήτηση χάλυβα αναμένεται να ανακάμψει κατά 2% έως 3% το 2023.
Ωστόσο, η χρηματοδότηση στην Κίνα σε τοπικό επίπεδο είναι περιορισμένη, γεγονός που οδηγεί αναλυτές να προβλέπουν νωχελικότητα στον τομέα υποδομών και κατ’ επέκταση στην ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης για χάλυβα.
Σε κάθε περίπτωση, επί του παρόντος η εικόνα στη ναυλαγορά των bulk carriers παραμένει αποδυναμωμένη. Ενδεικτικά, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς των bulk carriers BDI κατέγραψε τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση του από τον Ιούνιο του 2020 την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, ίση με 53 μονάδες ή 8,6% και διαμορφώθηκε στις 563 μονάδες.
Η πτώση ήταν ιδιαίτερα υψηλή στα Capesizes, ο δείκτης των οποίων κατέγραψε πτώση 152 μονάδων ή 28,5% και διαμορφώθηκε στις 382 μονάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι το Ιράν θα καταστεί υπεύθυνο και θα βρεθεί μπροστά σε «ολέθριες» συνέπειες για οποιεσδήποτε περαιτέρω…
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου για το «Seadancer» της Thenamaris, το οποίο ναυπηγήθηκε από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd.…
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) αναθεωρεί ελαφρώς προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2025, επηρεασμένη από…
Μόνο μία δεξαμενή, που ήταν γεμάτη καύσιμα για αεριωθούμενα, υπέστη ζημιές μετά τη σύγκρουση ενός δεξαμενόπλοιου, που συνεργαζόταν με τον στρατό των ΗΠΑ, με…
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ