![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Μετά από πληθώρα εβδομάδων ασφυκτικής πίεσης, η ναυλαγορά των bulk carriers εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης, με τους ναύλους να διαμορφώνονται άνω των επιπέδων των OPEX. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής xclusiv, ο μέσος όρος των T/C των Supramaxes, Panamaxes και Handysizes είναι υψηλότερος κατά περίπου $2.000 έως 3.000 ανά ημέρα από τα OPEX των πλοίων.
Όσον αφορά το outlook για την αγορά των bulk carriers, επικρατεί αισιοδοξία λόγω της Ινδίας, η οποία θα αυξήσει τις δαπάνες για projects υποδομών στα $122 δισ., δημιουργώντας ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα. Επιπλέον, η xclusiv υπογραμμίζει ότι η παγκόσμια ζήτηση χάλυβα αναμένεται να ανακάμψει κατά 2% έως 3% το 2023.
Ωστόσο, η χρηματοδότηση στην Κίνα σε τοπικό επίπεδο είναι περιορισμένη, γεγονός που οδηγεί αναλυτές να προβλέπουν νωχελικότητα στον τομέα υποδομών και κατ’ επέκταση στην ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης για χάλυβα.
Σε κάθε περίπτωση, επί του παρόντος η εικόνα στη ναυλαγορά των bulk carriers παραμένει αποδυναμωμένη. Ενδεικτικά, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς των bulk carriers BDI κατέγραψε τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση του από τον Ιούνιο του 2020 την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, ίση με 53 μονάδες ή 8,6% και διαμορφώθηκε στις 563 μονάδες.
Η πτώση ήταν ιδιαίτερα υψηλή στα Capesizes, ο δείκτης των οποίων κατέγραψε πτώση 152 μονάδων ή 28,5% και διαμορφώθηκε στις 382 μονάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ