Μετά από πληθώρα εβδομάδων ασφυκτικής πίεσης, η ναυλαγορά των bulk carriers εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης, με τους ναύλους να διαμορφώνονται άνω των επιπέδων των OPEX. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής xclusiv, ο μέσος όρος των T/C των Supramaxes, Panamaxes και Handysizes είναι υψηλότερος κατά περίπου $2.000 έως 3.000 ανά ημέρα από τα OPEX των πλοίων.
Όσον αφορά το outlook για την αγορά των bulk carriers, επικρατεί αισιοδοξία λόγω της Ινδίας, η οποία θα αυξήσει τις δαπάνες για projects υποδομών στα $122 δισ., δημιουργώντας ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα. Επιπλέον, η xclusiv υπογραμμίζει ότι η παγκόσμια ζήτηση χάλυβα αναμένεται να ανακάμψει κατά 2% έως 3% το 2023.
Ωστόσο, η χρηματοδότηση στην Κίνα σε τοπικό επίπεδο είναι περιορισμένη, γεγονός που οδηγεί αναλυτές να προβλέπουν νωχελικότητα στον τομέα υποδομών και κατ’ επέκταση στην ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης για χάλυβα.
Σε κάθε περίπτωση, επί του παρόντος η εικόνα στη ναυλαγορά των bulk carriers παραμένει αποδυναμωμένη. Ενδεικτικά, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς των bulk carriers BDI κατέγραψε τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση του από τον Ιούνιο του 2020 την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, ίση με 53 μονάδες ή 8,6% και διαμορφώθηκε στις 563 μονάδες.
Η πτώση ήταν ιδιαίτερα υψηλή στα Capesizes, ο δείκτης των οποίων κατέγραψε πτώση 152 μονάδων ή 28,5% και διαμορφώθηκε στις 382 μονάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ