Οι σινοαμερικανικές σχέσεις γνωρίζουν νέες εντάσεις τις τελευταίες εβδομάδες, απότοκο των κινεζικών μπαλονιών που εισήλθαν στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ και τα οποία η Ουάσιγκτον επέλεξε να καταρρίψει. Με την αμερικανική πλευρά να υποστηρίζει πως επρόκειτο για κατασκοπευτικό εξοπλισμό και την κινεζική να αντιλέγει ότι ήταν απλώς μετεωρολογικός εξοπλισμός, η πρώτη απώλεια της συγκεκριμένης κόντρας ήταν η ακύρωση της πολυαναμενόμενης επίσκεψης του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν, στην Κίνα.
Πλέον, οι οξυμμένες σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, που οφείλονται σε πληθώρα επιπλέον παραγόντων πέραν του προαναφερθέντος, επηρεάζουν και projects παγκόσμιου βεληνεκούς, και δη την κατασκευή ενός γιγαντιαίου υποθαλάσσιου καλωδίου μεταφοράς δεδομένων.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος των Financial Times, η Κίνα αποχώρησε από το συγκεκριμένο project, το οποίο προσέβλεπε στην κατασκευή ενός καλωδίου δικτύου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Τα πρώτα βήματα προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση είχαν γίνει από το 2022, οπότε και οι China Telecom και China Mobile απέσυραν τις αθροιστικές τους επενδύσεις.
Μήλον της έριδος φαίνεται να είναι η χώρα που θα κατασκευάσει τις υποδομές στήριξης του παγκόσμιου δικτύου. Το γεγονός ότι οι ΗΠΑ στοχεύουν στον περιορισμό της πρόσβασης της Κίνας στον τομέα της τεχνολογίας έχει καταστεί εμφανές. Ενδεικτικό παράδειγμα, το stop των ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων υψηλής τεχνολογίας προς την Κίνα.
Η αποχώρηση της Κίνας από το project του υποθαλάσσιου καλωδίου οφείλεται στην επιλογή της αμερικανικής εταιρείας SubCom για την κατασκευή των υποδομών έναντι της κινεζικής Hengtong Marine, υπογραμμίζουν πηγές των Financial Times. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία που βρίσκεται πίσω από το project αποτελείται από τις εξής εταιρείες: Microsoft, Orange και Telecom Egypt.
Επί του παρόντος, περίπου το 95% της «διαδικτυακής κίνησης» μεταξύ ηπείρων πραγματοποιείται μέσω 400 υποθαλάσσιων καλωδίων, τα οποία εκτείνονται για 1,4 εκατ. χιλιόμετρα. Οι υποδομές αυτές θεωρείται ότι είναι ευάλωτες και ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος υποκλοπής.
Στο επίκεντρο του εν λόγω κινδύνου βρίσκεται η Κίνα, καθώς, βάσει πρόσφατου νόμου, οι κινεζικές εταιρείες και ιδρύματα είναι υποχρεωμένες να διαμοιράζονται δεδομένα με την κυβέρνηση εφόσον οι πληροφορίες που περιέχουν αφορούν θέματα εθνικής ασφάλειας. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει ότι τα δεδομένα που θα βρίσκονται στον έλεγχο κινεζικών εταιρειών ίσως είναι διαθέσιμα και στο Πεκίνο.
Η κατάσταση που εξελίσσεται δημιουργεί ανησυχία πως εν τέλει θα υπάρξει κατακερματισμός του διαδικτύου σε δύο στρατόπεδα: στο πρώτο θα βρίσκονται οι ΗΠΑ, οι υποδομές των οποίων θα τη συνδέουν με τους συμμάχους της, ενώ στο δεύτερο η Κίνα, η οποία θα εστιαστεί στην Ασία και στην Αφρική (και ενδεχομένως στη Ρωσία).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατατέθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωνσταντίνο Χατζηδάκη στην Ολομέλεια ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2025. Ο κ. Χατζηδάκης καταθέτοντας και σε ηλεκτρονική…
Στην τεχνολογική καινοτομία εστιάζει η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία, με τις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Kansai Electric Power Company (KEPCO) να υπογράφουν μνημόνιο…
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ