
Οι σινοαμερικανικές σχέσεις γνωρίζουν νέες εντάσεις τις τελευταίες εβδομάδες, απότοκο των κινεζικών μπαλονιών που εισήλθαν στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ και τα οποία η Ουάσιγκτον επέλεξε να καταρρίψει. Με την αμερικανική πλευρά να υποστηρίζει πως επρόκειτο για κατασκοπευτικό εξοπλισμό και την κινεζική να αντιλέγει ότι ήταν απλώς μετεωρολογικός εξοπλισμός, η πρώτη απώλεια της συγκεκριμένης κόντρας ήταν η ακύρωση της πολυαναμενόμενης επίσκεψης του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν, στην Κίνα.
Πλέον, οι οξυμμένες σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, που οφείλονται σε πληθώρα επιπλέον παραγόντων πέραν του προαναφερθέντος, επηρεάζουν και projects παγκόσμιου βεληνεκούς, και δη την κατασκευή ενός γιγαντιαίου υποθαλάσσιου καλωδίου μεταφοράς δεδομένων.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος των Financial Times, η Κίνα αποχώρησε από το συγκεκριμένο project, το οποίο προσέβλεπε στην κατασκευή ενός καλωδίου δικτύου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Τα πρώτα βήματα προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση είχαν γίνει από το 2022, οπότε και οι China Telecom και China Mobile απέσυραν τις αθροιστικές τους επενδύσεις.
Μήλον της έριδος φαίνεται να είναι η χώρα που θα κατασκευάσει τις υποδομές στήριξης του παγκόσμιου δικτύου. Το γεγονός ότι οι ΗΠΑ στοχεύουν στον περιορισμό της πρόσβασης της Κίνας στον τομέα της τεχνολογίας έχει καταστεί εμφανές. Ενδεικτικό παράδειγμα, το stop των ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων υψηλής τεχνολογίας προς την Κίνα.
Η αποχώρηση της Κίνας από το project του υποθαλάσσιου καλωδίου οφείλεται στην επιλογή της αμερικανικής εταιρείας SubCom για την κατασκευή των υποδομών έναντι της κινεζικής Hengtong Marine, υπογραμμίζουν πηγές των Financial Times. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία που βρίσκεται πίσω από το project αποτελείται από τις εξής εταιρείες: Microsoft, Orange και Telecom Egypt.
Επί του παρόντος, περίπου το 95% της «διαδικτυακής κίνησης» μεταξύ ηπείρων πραγματοποιείται μέσω 400 υποθαλάσσιων καλωδίων, τα οποία εκτείνονται για 1,4 εκατ. χιλιόμετρα. Οι υποδομές αυτές θεωρείται ότι είναι ευάλωτες και ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος υποκλοπής.
Στο επίκεντρο του εν λόγω κινδύνου βρίσκεται η Κίνα, καθώς, βάσει πρόσφατου νόμου, οι κινεζικές εταιρείες και ιδρύματα είναι υποχρεωμένες να διαμοιράζονται δεδομένα με την κυβέρνηση εφόσον οι πληροφορίες που περιέχουν αφορούν θέματα εθνικής ασφάλειας. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει ότι τα δεδομένα που θα βρίσκονται στον έλεγχο κινεζικών εταιρειών ίσως είναι διαθέσιμα και στο Πεκίνο.
Η κατάσταση που εξελίσσεται δημιουργεί ανησυχία πως εν τέλει θα υπάρξει κατακερματισμός του διαδικτύου σε δύο στρατόπεδα: στο πρώτο θα βρίσκονται οι ΗΠΑ, οι υποδομές των οποίων θα τη συνδέουν με τους συμμάχους της, ενώ στο δεύτερο η Κίνα, η οποία θα εστιαστεί στην Ασία και στην Αφρική (και ενδεχομένως στη Ρωσία).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός…
Με αποδυναμωμένους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά, και δη σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα…
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Καθώς αναλυτές υπογραμμίζουν ότι οι κινήσεις της Ουάσιγκτον αποσκοπούν στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ, η Ινδονησία κλείνει το μάτι στον Ντόναλντ Τραμπ…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ