Κέρδη-ρεκόρ σημείωσε η δανέζικη Maersk το 2022, εξέλιξη που φαινομενικά θα έπρεπε να χαροποιεί τον κολοσσό των τακτικών γραμμών. Εντούτοις, η Μaersk στον οικονομικό της απολογισμό κάνει λόγο για πιθανή τετραπλάσια μείωση των κερδών το 2023, απόρροια της πτώσης των ναύλων αλλά και του όγκου εμπορευματοκιβωτίων που θα μεταφερθούν διά θαλάσσης.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της Maersk ανήλθαν το περασμένο έτος στα $36,8 δισ., ενώ για φέτος εκτιμά ότι τα EBITDA θα διαμορφωθούν στα $8-11 δισ. Η Maersk αναμένει ότι η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί φέτος κατά 2,5% κυρίως λόγω της αύξησης των αποθεμάτων.
«Οι ναύλοι έχουν σταθεροποιηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα, τα οποία δεν είναι καταστροφικά για εμάς», τόνισε σε δημοσιογράφους ο CEO της εταιρείας, Vincent Clerc. Ο ίδιος ανέφερε ότι στρατηγική επιδίωξη της εταιρείας είναι η διατήρηση των δαπανών σε χαμηλά επίπεδα σε μια περίοδο κατά την οποία έχει επενδύσει σε αποθήκες και δίκτυα διανομής, προκειμένου να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H διαχρονική σχέση των Ελλήνων με τη ναυτιλία, από την αρχαιότητα έως την παγκόσμια ηγεσία της χώρας σήμερα, συζητήθηκε στο τελευταίο πάνελ του CEO Initiative…
Η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε ομόφωνα μείωση επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης, στο εύρος του 4,50% έως 4,75%, την επομένη της επανεκλογής του…
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ