Η γαλλική εταιρεία τεχνολογίας(GTT) ανακοίνωσε πρόσφατα την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 4,66 εκατ. ευρώ από την Bpifrance για τον σχεδιασμό ενός συστήματος δέσμευσης CO₂, καθώς και έξυπνων λύσεων βελτίωσης της λειτουργικής απόδοσης, στο πλαίσιο του προγράμματος MerVent 2025.
Στόχος του προγράμματος MerVent 2025 είναι η ανάπτυξη, η κατασκευή και η λειτουργία του πρώτου υβριδικού εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο θα καταναλώνει συνθετικά καύσιμα και παράλληλα θα είναι εξοπλισμένο με συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης.
Στην εν λόγω κοινοπραξία συμμετέχουν η πλοιοκτήτρια εταιρεία Zéphyr & Borée, η εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής ιστίων CWS, το πανεπιστήμιο Centrale Nantes με ερευνητικές ομάδες που ειδικεύονται στην εξοικονόμηση ενέργειας, η OSE Engineering (θυγατρική του ομίλου GTT), η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό των έξυπνων λύσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου, καθώς και η GTT, η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του συστήματος δέσμευσης CO₂.
Η νέα τεχνολογία δέσμευσης CO₂ που αναπτύσσει η GTT πρόκειται να δεσμεύει τουλάχιστον το 30% των εκπομπών CO₂ που θα παράγονται από την καύση του εναλλακτικού καυσίμου το οποίο θα καταναλώνει το πλοίο (LNG, μεθανόλη, συνθετικό LNG και bioLNG), συνεισφέροντας στην επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών CO₂ του νέου αυτού τύπου πλοίου κατά τουλάχιστον 50%.
Φωτό: Zéphyr & Borée
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ