Η γαλλική εταιρεία τεχνολογίας(GTT) ανακοίνωσε πρόσφατα την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 4,66 εκατ. ευρώ από την Bpifrance για τον σχεδιασμό ενός συστήματος δέσμευσης CO₂, καθώς και έξυπνων λύσεων βελτίωσης της λειτουργικής απόδοσης, στο πλαίσιο του προγράμματος MerVent 2025.
Στόχος του προγράμματος MerVent 2025 είναι η ανάπτυξη, η κατασκευή και η λειτουργία του πρώτου υβριδικού εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο θα καταναλώνει συνθετικά καύσιμα και παράλληλα θα είναι εξοπλισμένο με συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης.
Στην εν λόγω κοινοπραξία συμμετέχουν η πλοιοκτήτρια εταιρεία Zéphyr & Borée, η εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής ιστίων CWS, το πανεπιστήμιο Centrale Nantes με ερευνητικές ομάδες που ειδικεύονται στην εξοικονόμηση ενέργειας, η OSE Engineering (θυγατρική του ομίλου GTT), η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό των έξυπνων λύσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου, καθώς και η GTT, η οποία έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του συστήματος δέσμευσης CO₂.
Η νέα τεχνολογία δέσμευσης CO₂ που αναπτύσσει η GTT πρόκειται να δεσμεύει τουλάχιστον το 30% των εκπομπών CO₂ που θα παράγονται από την καύση του εναλλακτικού καυσίμου το οποίο θα καταναλώνει το πλοίο (LNG, μεθανόλη, συνθετικό LNG και bioLNG), συνεισφέροντας στην επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών CO₂ του νέου αυτού τύπου πλοίου κατά τουλάχιστον 50%.
Φωτό: Zéphyr & Borée
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ