Οι ιαπωνικές εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) και Mitsui & Co. Ltd. ανακοίνωσαν πρόσφατα τη λήψη έγκρισης επί της αρχής (AiP) από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός φορτηγού πλοίου μεγάλου μεγέθους, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο αμμωνία.
Έχοντας ορίσει από κοινού το επιθυμητό μέγεθος και τις προδιαγραφές του πρωτοποριακού πλοίου, οι δύο εταιρείες ανέθεσαν τελικώς τον σχεδιασμό του στη Mitsubishi Shipbuilding Co. Η έγκριση επί της αρχής που εξέδωσε ο ClassNK αφορά ένα Capesize πλοίο χωρητικότητας 210.000 dwt, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα κατανάλωσης καυσίμου αμμωνίας, που θα του επιτρέπει να παράγει μηδενικές εκπομπές CO₂ κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του. Το πλοίο θα διαθέτει παράλληλα δύο δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμου αμμωνίας, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες στο κατάστρωμά του, προσδίδοντας έτσι μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς να επηρεάζεται η μέγιστη χωρητικότητα φορτίου του πλοίου. Επιπλέον, ο ClassNK έχει προγραμματίσει τη διεξαγωγή μιας μελέτης αξιολόγησης κινδύνου (HAZID), προκειμένου να επιβεβαιώσει ότι δεν υφίστανται κίνδυνοι στον αρχικό σχεδιασμό του πλοίου, αλλά και να προσδιορίσει τα μέτρα ασφαλείας στα οποία πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή κατά τον λεπτομερή σχεδιασμό του πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη την τοξικότητα της αμμωνίας.
Καθώς εντείνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για την επίτευξη της απανθρακοποίησης, αυξάνεται παράλληλα το ενδιαφέρον για τη χρήση της αμμωνίας ως μιας καθαρής πηγής ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και στον ναυτιλιακό κλάδο. Η MOL και η Mitsui θα συνεχίσουν να προωθούν την ανάπτυξη καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων μηδενικών καθαρών εκπομπών, συνεισφέροντας στις προσπάθειες διαμόρφωσης μιας ανθρακικά ουδέτερης κοινωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ