
Οι ιαπωνικές εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) και Mitsui & Co. Ltd. ανακοίνωσαν πρόσφατα τη λήψη έγκρισης επί της αρχής (AiP) από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός φορτηγού πλοίου μεγάλου μεγέθους, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο αμμωνία.
Έχοντας ορίσει από κοινού το επιθυμητό μέγεθος και τις προδιαγραφές του πρωτοποριακού πλοίου, οι δύο εταιρείες ανέθεσαν τελικώς τον σχεδιασμό του στη Mitsubishi Shipbuilding Co. Η έγκριση επί της αρχής που εξέδωσε ο ClassNK αφορά ένα Capesize πλοίο χωρητικότητας 210.000 dwt, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα κατανάλωσης καυσίμου αμμωνίας, που θα του επιτρέπει να παράγει μηδενικές εκπομπές CO₂ κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του. Το πλοίο θα διαθέτει παράλληλα δύο δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμου αμμωνίας, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες στο κατάστρωμά του, προσδίδοντας έτσι μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς να επηρεάζεται η μέγιστη χωρητικότητα φορτίου του πλοίου. Επιπλέον, ο ClassNK έχει προγραμματίσει τη διεξαγωγή μιας μελέτης αξιολόγησης κινδύνου (HAZID), προκειμένου να επιβεβαιώσει ότι δεν υφίστανται κίνδυνοι στον αρχικό σχεδιασμό του πλοίου, αλλά και να προσδιορίσει τα μέτρα ασφαλείας στα οποία πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή κατά τον λεπτομερή σχεδιασμό του πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη την τοξικότητα της αμμωνίας.
Καθώς εντείνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για την επίτευξη της απανθρακοποίησης, αυξάνεται παράλληλα το ενδιαφέρον για τη χρήση της αμμωνίας ως μιας καθαρής πηγής ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και στον ναυτιλιακό κλάδο. Η MOL και η Mitsui θα συνεχίσουν να προωθούν την ανάπτυξη καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων μηδενικών καθαρών εκπομπών, συνεισφέροντας στις προσπάθειες διαμόρφωσης μιας ανθρακικά ουδέτερης κοινωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική τροχιά κινείται η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καταγράφοντας αύξηση κατά 10,8% τον περασμένο Μάρτιο, φτάνοντας τους 2,22 εκατομμύρια επιβάτες. Σύμφωνα…
Την πρώτη παράδοση ναυτιλιακών καυσίμων με βιοκαύσιμα στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο Όμιλος Motor Oil μέσω της θυγατρικής Coral Marine. Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο…
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει διαχρονικά αρωγός στις ανάγκες της κοινωνίας. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στο όραμα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών «Ναυτιλία και Κοινωνία…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ