![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/12/202412121715323920-900x536.jpg)
Οι ιαπωνικές εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) και Mitsui & Co. Ltd. ανακοίνωσαν πρόσφατα τη λήψη έγκρισης επί της αρχής (AiP) από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός φορτηγού πλοίου μεγάλου μεγέθους, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο αμμωνία.
Έχοντας ορίσει από κοινού το επιθυμητό μέγεθος και τις προδιαγραφές του πρωτοποριακού πλοίου, οι δύο εταιρείες ανέθεσαν τελικώς τον σχεδιασμό του στη Mitsubishi Shipbuilding Co. Η έγκριση επί της αρχής που εξέδωσε ο ClassNK αφορά ένα Capesize πλοίο χωρητικότητας 210.000 dwt, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα κατανάλωσης καυσίμου αμμωνίας, που θα του επιτρέπει να παράγει μηδενικές εκπομπές CO₂ κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του. Το πλοίο θα διαθέτει παράλληλα δύο δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμου αμμωνίας, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες στο κατάστρωμά του, προσδίδοντας έτσι μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς να επηρεάζεται η μέγιστη χωρητικότητα φορτίου του πλοίου. Επιπλέον, ο ClassNK έχει προγραμματίσει τη διεξαγωγή μιας μελέτης αξιολόγησης κινδύνου (HAZID), προκειμένου να επιβεβαιώσει ότι δεν υφίστανται κίνδυνοι στον αρχικό σχεδιασμό του πλοίου, αλλά και να προσδιορίσει τα μέτρα ασφαλείας στα οποία πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή κατά τον λεπτομερή σχεδιασμό του πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη την τοξικότητα της αμμωνίας.
Καθώς εντείνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για την επίτευξη της απανθρακοποίησης, αυξάνεται παράλληλα το ενδιαφέρον για τη χρήση της αμμωνίας ως μιας καθαρής πηγής ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και στον ναυτιλιακό κλάδο. Η MOL και η Mitsui θα συνεχίσουν να προωθούν την ανάπτυξη καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων μηδενικών καθαρών εκπομπών, συνεισφέροντας στις προσπάθειες διαμόρφωσης μιας ανθρακικά ουδέτερης κοινωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με μια χριστουγεννιάτικη γιορτή που πραγματοποιήθηκε συμβολικά στον Παλαμά Καρδίτσας, ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 οικογενειών με ανήλικα παιδιά, που υλοποιήθηκε σε ολόκληρη τη…
Σε δείπνο και συνάντηση γνωριμίας με δημοσιογράφους και εκπροσώπους του Τύπου προχώρησε την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024 το Ελληνο-Αφρικανικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Ανάπτυξης. Το…
Ραγδαίες είναι οι πολιτικές εξελίξεις στη Γερμανία, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο πολιτικής αβεβαιότητας, έπειτα από την αδυναμία…
Ένα από τα πιο φιλόδοξα projects παραγωγής LNG στις ΗΠΑ εκκίνησε λειτουργία, με το πρώτο φορτίο να εξάγεται. Πρόκειται για το Plaquemines LNG στη…
Το 2025 θα φέρει ένα νέο κύμα νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο ο αντίκτυπος στις ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης θα είναι διαφορετικός, αναλόγως του μεγέθους των…
Την έναρξη της διαδικασίας εισαγωγής της Metlen Energy & Metals στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου με την υποβολή προσχεδίου προσφοράς στην Financial Conduct Authority του…
Στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) επιθυμεί το Τόκιο, καθώς πρόσφατα η ιαπωνική κυβέρνηση παρουσίασε ένα νέο σχέδιο βάσει του οποίου το μεγαλύτερο μέρος…
Σε μια νέα επένδυση, στο πλαίσιο της στρατηγικής εκσυγχρονισμού του στόλου της με πλοία υποστήριξης, προχώρησε πρόσφατα η Petrobras. Βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ