
Αισιόδοξα είναι τα ευρήματα του Seafarer Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών το δ’ τρίμηνο του 2022.
H έρευνα που εκπονείται από τη ΜΚΟ Mission to Seafarers ποσοτικοποιεί το επίπεδο ευτυχίας των ναυτικών, οι οποίοι καλούνται να απαντήσουν σε δέκα ερωτήσεις αναφορικά με τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν την καθημερινότητα εν πλω.
Ο δείκτης το δ’ τρίμηνο ανήλθε στο 7,69/10, δείγμα ότι κύρια ζητήματα, όπως η πρόσβαση σε υπηρεσίες της ξηράς, καταγράφουν ανάκαμψη. Ο επιμέρους δείκτης για το πόσο ικανοποιημένοι είναι οι ναυτικοί γενικά στη θάλασσα διαμορφώθηκε σε 7,72 και αυξήθηκε από το 7,3 του γ’ τριμήνου. Ως εκ τούτου, οι περισσότερες πτυχές της ζωής στη θάλασσα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν. Πάντως ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το δ’ τρίμηνο ένας σημαντικός αριθμός ναυτικών που συμμετείχαν στην έρευνα άλλαξαν εταιρεία ή τύπο πλοίου στον οποίο απασχολούνται.
Η επαφή με την οικογένεια αποτέλεσε το μοναδικό θέμα για το οποίο ο δείκτης κατέγραψε πτώση και συγκεκριμένα από το 7,4 στο 7,56. Η ποιότητα και το κόστος της συνδεσιμότητας υπογραμμίστηκαν ως πηγή ανησυχίας από τους ναυτικούς και την ίδια ώρα καταγράφεται αυξημένη τάση για οικονομικά προσιτή και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο.
Αναφορικά με τις απολαβές, οι απαντήσεις των συμμετεχόντων ναυτικών καταδεικνύουν ότι προτεραιότητα αποτελεί η σταθερότητα που προσφέρει το ναυτικό επάγγελμα και σε δεύτερη φάση το ύψος των απολαβών. «Τα χρήματα που κερδίζω αναδεικνύονται σε ένα θέμα όλο και πιο σημαντικό, καθώς στη χώρα μου πολλές θέσεις εργασίας χάθηκαν», τόνισαν κάποιοι ναυτικοί. Ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε στο 7,71 από το 7,42 του γ’ τριμήνου.
Ανοδικά κινήθηκε και ο σχετικός δείκτης για την ικανοποίηση των ναυτικών σε ό,τι αφορά τη διατροφή εν πλω. Συγκεκριμένα και καθώς η διατροφή αποκτά κεντρικό ρόλο πλέον στην καθημερινότητα των ναυτικών, ο δείκτης διαμορφώθηκε στο 8,09. Υπήρχαν όμως και απαντήσεις ναυτικών σύμφωνα με τις οποίες η ποιότητα του φαγητού γίνεται χειρότερη, καθώς ο πληθωρισμός επηρεάζει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό για ποιοτικές πρώτες ύλες.
Τέλος, σύμφωνα με τον Seafarer Happiness Index, βελτίωση καταγράφεται στην εκπαίδευση των ναυτικών και στη δυνατότητά τους να γυμνάζονται και να παραμένουν υγιείς, όπως επίσης και στην αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ