Η τρίτη συνάντηση του Hellenic Decarbonization Committee (HDC) του RINA πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2022 και αποτέλεσε έναν διάλογο μεταξύ πλοιοκτητών και άλλων stakeholders της βιομηχανίας για τους στόχους της απανθρακοποίησης.
Η ναυτιλία θα παραμείνει ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για τα επόμενα πολλά χρόνια, όπως ανέφερε ο Massimo Volta, RINA Deputy Marine Operations Executive Vice President, o οποίος πρόσθεσε: «Η απανθρακοποίηση δεν είναι μια θεωρητική άσκηση. Χρειαζόμαστε εφικτές λύσεις, με δεδομένο το feedback των πλοιοκτητών, τόσο σε ό,τι αφορά το περιβάλλον όσο και τους ανθρώπους που εμπλέκονται».
Το HDC αποτελείται από μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και πρόεδρος είναι η κ. Ιωάννα Προκοπίου, CEO της Sea Traders και ιδρύτρια της Prominence Maritime. Κατά την εναρκτήρια τοποθέτησή της, η κ. Προκοπίου τόνισε: «Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν θα είναι η κυρίαρχη λύση κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου. Θα χρειαστεί να αναζητήσουμε άλλες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης άνθρακα». Τα σχόλια της κ. Προκοπίου αντανακλούν το γεγονός ότι η απανθρακοποίηση αποτελεί μια μακρά διαδικασία και ως εκ τούτου η προσοχή, επί του παρόντος, θα πρέπει να στραφεί σε εφικτές λύσεις.
Ο κ. Giosuè Vezzuto, Executive Vice President Marine του RINA, σημείωσε ότι ακόμη παραμένει άγνωστο ποια καύσιμα ή τεχνολογίες θα επικρατήσουν στο μέλλον, ωστόσο θα πρέπει να αναπτυχθούν άμεσα για την επίτευξη των πράσινων στόχων.
Κατά τη διάρκεια του HDC αναλύθηκαν ποικίλες λύσεις, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα υπάρχοντα πλοία να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του CII, ενώ δημιουργήθηκαν τέσσερις ομάδες εργασίας που κάλυψαν τις εξής θεματικές ενότητες: EU ETS και FuelEU Maritime, IMO EEXI, IMO CII & Λειτουργικά Προφίλ, και Εναλλακτικά Καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ