
Το Κατάρ προσβλέπει σε επέκτασή του στο Ιράκ, καθώς βρίσκεται σε συνομιλίες με την TotalEnergies για τη συμμετοχή σε ένα cluster ενεργειακών projects αξίας $27 δισ., όπως ανέφεραν τρεις πηγές στο Reuters. Η QatarEnergy θέλει να εξαγοράσει το 30% του project, καθώς σπάνια εταιρείες ενέργειας συμμετέχουν κατά 100% σε τέτοιου είδους εγχειρήματα, προτιμώντας τις συμπράξεις.
H συμμετοχή ενός κράτους του Περσικού Κόλπου στα ενεργειακά δρώμενα του Ιράκ θα αποτελέσει ένα είδος νίκης για τον πρωθυπουργό Mohammed al-Sudani, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Οκτώβριο και ενώ στη χώρα επικρατούσε μια πολιτική θύελλα πάνω από έναν χρόνο. Άλλωστε, σημαντικός αριθμός εταιρειών της Δύσης έχουν εκφράσει ανοικτά την επιθυμία τους να αποχαιρετήσουν το Ιράκ, καθώς τα περιθώρια κέρδους από τη δραστηριοποίηση εκεί είναι μικρά.
Όταν η TotalEnergies και η Βαγδάτη το 2021 υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων γιγαντιαίων έργων ηλιακής ενέργειας, φυσικού αερίου, ηλεκτρικής ενέργειας και ύδρευσης στο νότιο Ιράκ για 25 χρόνια, οι ελπίδες για αντιστροφή της τάσης φυγής των εταιρειών ήταν μεγάλες. Η συμφωνία επισφραγίστηκε κατά το ταξίδι του Γάλλου προέδρου Μακρόν στο Ιράκ τον Σεπτέμβριο του 2021. Ωστόσο, η πρωτοβουλία, που στόχο είχε την τόνωση της οικονομίας του Ιράκ, δεν έχει ακόμη αποδώσει τα αναμενόμενα.
Προκειμένου να υποστηρίξουν τη Βαγδάτη, η οποία έχει αντιμετωπίσει σωρεία ζητημάτων από την αμερικανική εισβολή το 2003 και έπειτα, το Ιράκ και η Γαλλία οργάνωσαν από κοινού meeting στην Ιορδανία τον περασμένο Δεκέμβριο. Σαουδική Αραβία και Ιράν συμμετείχαν με το Κατάρ, παρά το γεγονός ότι το βασίλειο είναι μία από τις αραβικές χώρες που επιθυμούν να εξαλείψουν την επιρροή της Τεχεράνης στο Ιράκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός…
Με αποδυναμωμένους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά, και δη σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα…
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Καθώς αναλυτές υπογραμμίζουν ότι οι κινήσεις της Ουάσιγκτον αποσκοπούν στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ, η Ινδονησία κλείνει το μάτι στον Ντόναλντ Τραμπ…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ