Σημαντικές αλλαγές συντελέστηκαν στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων το 2022.
Σύμφωνα με δεδομένα της Arrow Shipbroking, ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα όποια απόνερα της πανδημίας, η ξηρασία σε σημαντικές υδάτινες αρτηρίες και η ενεργειακή κρίση εν πολλοίς διαμόρφωσαν το σκηνικό στα dry.
Η ζήτηση για Capesizes εκφρασμένη σε τονομίλια αυξήθηκε πέρυσι έναντι του 2021 κατά 2,2% ή 279 δισ. τόνους. Η ζήτηση για μεταφορά βωξίτη αυξήθηκε κατά 262,7 δισ. τόνους, ενώ αυτή για σιδηρομετάλλευμα κατέγραψε πτώση 116,2 δισ. τόνων. Ο άνθρακας ήταν ο κινητήριος μοχλός για τα Panamaxes, καθώς η ζήτησή του εκφρασμένη σε τονομίλια σημείωσε άνοδο 185,3 δισ. τόνους, ενώ πτώση σημειώθηκε για σιτηρά (-63,1 δισ. τόνοι) και σιδηρομετάλλευμα (-69,7 δισ. τόνοι). Συνολικά η ζήτηση για μεταφορά ξηρών φορτίων με πλοία Panamax αυξήθηκε κατά 165 δισ. τόνους ή 2,2%.
Πτώση 174 δισ. τόνων κατέγραψε η ζήτηση για Supramax πλοία. Η ζήτηση για σιτηρά (-54,3 δισ. τόνοι), προϊόντα χάλυβα (-66,4 δισ. τόνοι), λιπάσματα (-90,8 δισ. τόνοι) και iron ore (-146,8 δισ. τόνοι) ακολούθησαν την κατιούσα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία. Από την άλλη, η ζήτηση για μεταφορά pet coke με Supramaxes αυξήθηκε κατά 72,4 δισ. τόνους και για ορυκτά μέταλλα κατά 52,5 δισ. τόνους. Τα Handysizes είδαν τη ζήτησή τους να υποχωρεί κατά 177 δισ. τόνους (ή 4,4) σε σχέση με το 2021.
Η Arrow Shipbroking σημειώνει, τέλος, ότι με τη χαλάρωση των μέτρων στην Κίνα και την εκτιμώμενη ύφεση σε πολλές οικονομίες της Δύσης, το 2023 επιφυλάσσει πολλές «συγκινήσεις» για την αγορά των dry.
Φωτό: Luis Martinez/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ