
Την επόμενη μέρα για θέματα απασχόλησης και αναγνώρισης διπλωμάτων και πιστοποιητικών ναυτικών μέλλει να χαράξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη θέση που ενδέχεται να λάβει σε ένα επίκαιρο θέμα που συχνά-πυκνά απασχολεί τα αρμόδια όργανα στις Βρυξέλλες.
Πιο συγκεκριμένα, δημοσίευμα του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων σημειώνει ότι, ακολουθώντας έλεγχο της EMSA (European Maritime Safety Agency) σε ναυτικές ακαδημίες των Φιλιππίνων, τα πρότυπα εκπαίδευσης των Φιλιππινέζων ναυτικών σε πολλές περιπτώσεις κρίθηκαν υποδεέστερα του απαιτούμενου.
Σε συχνές αναφορές στον ευρωπαϊκό τύπο διαφαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) ενδέχεται να αυστηροποιήσει τους κανόνες της ως προς την αναγνώριση διπλωμάτων και πτυχίων της συγκεκριμένης χώρας. Αρκετοί φορείς αλλά και εταιρείες αντιμετωπίζουν με προβληματισμό την κριτική στάση των Βρυξελλών επισημαίνοντας ωστόσο ότι σε πολλές χώρες της Ασίας θα πρέπει τα αρμόδια υπουργεία να αυστηροποιήσουν τους ελέγχους τους ως προς τα γενικότερα επίπεδα εκπαίδευσης και κατάρτισης σε εξειδικευμένα επαγγέλματα που θα ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα που θέτουν οι νομοθέτες του IMO.
To συγκεκριμένο δημοσίευμα του γερμανικού πρακτορείου επισημαίνει ότι οι Βρυξέλλες πιθανώς να αναλάβουν αυστηρότατες δράσεις και πρωτοβουλίες ως προς τον έλεγχο των ναυτικών με πτυχία, πιστοποιητικά ή διπλώματα από τις Φιλιππίνες.
Τα πορίσματα της EMSA δεν αποτελούν έκπληξη, δεδομένου ότι προειδοποιούσε τις Φιλιππίνες περί της μη συμμόρφωσής τους στα διεθνή πρότυπα ναυτικής εκπαίδευσης από το 2006. Από την άλλη, αξιωματούχοι της Μανίλα αντιλέγουν ότι οι Φιλιππίνες έχουν λάβει πληθώρα πρωτοβουλιών με επίκεντρο τη ναυτική εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, οι Φιλιππίνες αποτελούν ισχυρό στυλοβάτη της ναυτικής απασχόλησης. Περίπου 380.000 Φιλιππινέζοι ναυτικοί απασχολούνται στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, ως απότοκο της επιθετικής εξωτερικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ, η αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές αποτέλεσε «τροχοπέδη»…
Το orderbook των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων μετρά 806 πλοία, συνολικής αξίας $138 δισ. Από αυτά, ένα σημαντικό μέρος οφείλεται σε μόλις πέντε εταιρείες-«συμμάχους» για τα…
Την εξαγορά του συνόλου των μετοχών της Pavilion Energy Pte. Ltd. ολοκλήρωσε πρόσφατα η Shell Eastern Trading Pte. Ltd., θυγατρική του ενεργειακού κολοσσού Shell.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ