Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Ο κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners, ανοίγει τα χαρτιά του για την επόμενη ημέρα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αλλά και τις προοπτικές της Ελλάδας ως κέντρου αριστείας και έρευνας για τη ναυπήγηση πλοίων
1. Πριν από λίγους μήνες, το Συμβούλιο της Επικρατείας άνοιξε τον δρόμο για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Σε τι στάδιο βρίσκεται η ολοκλήρωση της συμφωνίας;
Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε πρόσφατα τις προσφυγές του Δήμου Χαϊδαρίου, ωστόσο για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση υπάρχει η προϋπόθεση ότι πρέπει να αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου. Η εξαγορά μας δεν προϋποθέτει μεταγραφή του προσωπικού και ουσιαστικά ξεκινάμε μια νέα σελίδα. Ως εκ τούτου θα πρέπει οι αρμόδιοι να φροντίσουν να εξοφληθούν οι εργαζόμενοι. Χρήματα υπάρχουν, καθώς η ΕΝΑΕ έχει να εισπράξει από το Δημόσιο. Από την πλευρά μας, θα επαναπροσλάβουμε όποιους θεωρούμε ότι μπορούν να συμβάλουν στην επόμενη ημέρα του ναυπηγείου. Είμαστε σε αυτή την αναμονή. Παράλληλα είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τα δύο υπουργεία που εμπλέκονται, το Οικονομικών και το Εργασίας, αλλά και την ΕΝΑΕ. Μας πληροφορούν για τις εξελίξεις και αναμένουμε την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στο μεταξύ, εντός του ναυπηγείου αυτή τη στιγμή έχουν πραγματοποιηθεί πολλές κλοπές εξοπλισμών αξίας άνω του ενός εκατομμυρίου, οι οποίοι όμως είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία του ναυπηγείου.
2. Η επένδυσή σας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πώς επηρεάζει το ναυπηγικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού;
Δεν έχω σκοπό να στερήσω από το πολεμικό μας ναυτικό, το οποίο αγαπώ, το μέρος όπου κάνουν επισκευές τα υποβρύχια. Ένας από τους λόγους που θέλησα να συμμετάσχω στον διαγωνισμό ήταν διότι ήθελα να παραμείνει το ναυπηγείο σε ελληνικά χέρια και σε ανθρώπους που ξέρουν τη θάλασσα και τα πλοία και είναι γέννημα θρέμμα Έλληνες. Συνεπώς, ένα μέρος της δραστηριότητας του ναυπηγείου θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, εφόσον βέβαια το επιθυμεί. Δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε κρατικοδίαιτοι. Θα στοχεύσουμε σε άλλες δραστηριότητες, οι οποίες θα έχουν σχέση με την ελεύθερη διεθνή αγορά και αφορούν είτε πολεμικά είτε εμπορικά πλοία.
3. Με ποιες κινήσεις σκοπεύετε να υποστηρίξετε το ελληνικό maritime cluster; Ποιες ενέργειες και πρωτοβουλίες θα αναλάβετε, προκειμένου η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας μας να μετατραπεί σε κέντρο αριστείας και έρευνας για τη ναυπήγηση ηλεκτρικών πλοίων;
Είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να κάνει κάτι στην πατρίδα του για τη μετάβαση της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας σε μια νέα, πράσινη εποχή. Δεν υπάρχει ωστόσο η συνταγή. Όλα αυτά είναι σε ερευνητικό και πειραματικό στάδιο. Προσβλέπουμε σε συνεργασία με την επιστημονική/ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Είναι σημαντικό να συμβάλει το κάθε μέρος με τον τρόπο που μπορεί.
Το στοίχημα της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα δεν θα φέρει εις πέρας μόνο ένας ιδιώτης. Είμαι ανοικτός σε όλες τις συνεργασίες και όλες τις συνέργειες με στόχο την εκπαίδευση και τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται, προκειμένου νέοι άνθρωποι να στελεχώσουν ξανά τα ναυπηγεία. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ηλεκτροπρόωση, οι κατασκευές με ανθρακονήματα κ.ά. Ελπίδα μας είναι να εισέλθουμε δυναμικά στην επόμενη ημέρα. Όραμά μας, να είμαστε ένα σύγχρονο ναυπηγικό κέντρο, το οποίο δεν θα αντιγράφει αντίστοιχα του εξωτερικού, αλλά αντιθέτως να πρωτοπορεί. Έχοντας παραλάβει 140 πλοία διαφορετικών τύπων σε 16-17 ναυπηγεία στα μεγάλα κέντρα της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και της Κίνας, διαθέτουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία να πρωταγωνιστήσουμε. Νομίζω ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είναι πρόθυμα να συνεργαστούν. Ήδη διαθέτουμε μια πολύ καλή ομάδα στην Olympic Marine, η οποία έχει αποφέρει αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να ναυπηγούμε ένα σκάφος 18 μ. τον μήνα.
4. Πόσο υποστηρικτικό ήταν το ελληνικό Δημόσιο για το εν λόγω επενδυτικό project;
Το Δημόσιο έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα εξέλιξης και σύντομα πιστεύω πως θα εξαλειφθούν πλήρως οι απαγκιστρώσεις του παρελθόντος σε ό,τι αφορά τη γραφειοκρατία. Οι διαδικασίες κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι στο παρελθόν, αλλά με μικρότερη ταχύτητα από αυτήν που θα θέλαμε. Υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Προκοπίου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Οκτωβρίου 2022 των Ναυτικών Χρονικών
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην…
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ζήτησε συγγνώμη από τον Ιλχάμ Αλίεφ, τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, για το «τραγικό περιστατικό» στον ρωσικό εναέριο χώρο που…
Συνεχίσθηκαν σήμερα τα προβλήματα στην λειτουργία πολλών μεγάλων βρετανικών αεροδρομίων εξαιτίας της ομίχλης, ανακοίνωσε η βρετανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (NATS). Οι προσωρινοί περιορισμοί…
Με επιτυχία αναχώρησε το πρώτο φορτίο LNG από τον τερματικό Plaquemines της Venture Global στη Λουιζιάνα με προορισμό τη Γερμανία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα…
Παρότι το πέρας του έτους βρίσκεται κοντά, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων παραμένει έντονη. Τελευταία εξέλιξη στο συγκεκριμένο μέτωπο, βάσει της…
Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αποτελούν ημέρες με ιδιαίτερη σημειολογία για τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους. Παραδοσιακά οι γιορτινές αυτές ημέρες είναι συνδεδεμένες…
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 12,011 δισ. ευρώ καταγράφηκε στον προϋπολογισμό το 11μηνο φέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 9,912 δισ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 5,826…
Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, κατηγόρησε σήμερα ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια στο πλήρωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ