Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Ο κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners, ανοίγει τα χαρτιά του για την επόμενη ημέρα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αλλά και τις προοπτικές της Ελλάδας ως κέντρου αριστείας και έρευνας για τη ναυπήγηση πλοίων
1. Πριν από λίγους μήνες, το Συμβούλιο της Επικρατείας άνοιξε τον δρόμο για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Σε τι στάδιο βρίσκεται η ολοκλήρωση της συμφωνίας;
Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε πρόσφατα τις προσφυγές του Δήμου Χαϊδαρίου, ωστόσο για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση υπάρχει η προϋπόθεση ότι πρέπει να αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου. Η εξαγορά μας δεν προϋποθέτει μεταγραφή του προσωπικού και ουσιαστικά ξεκινάμε μια νέα σελίδα. Ως εκ τούτου θα πρέπει οι αρμόδιοι να φροντίσουν να εξοφληθούν οι εργαζόμενοι. Χρήματα υπάρχουν, καθώς η ΕΝΑΕ έχει να εισπράξει από το Δημόσιο. Από την πλευρά μας, θα επαναπροσλάβουμε όποιους θεωρούμε ότι μπορούν να συμβάλουν στην επόμενη ημέρα του ναυπηγείου. Είμαστε σε αυτή την αναμονή. Παράλληλα είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τα δύο υπουργεία που εμπλέκονται, το Οικονομικών και το Εργασίας, αλλά και την ΕΝΑΕ. Μας πληροφορούν για τις εξελίξεις και αναμένουμε την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στο μεταξύ, εντός του ναυπηγείου αυτή τη στιγμή έχουν πραγματοποιηθεί πολλές κλοπές εξοπλισμών αξίας άνω του ενός εκατομμυρίου, οι οποίοι όμως είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία του ναυπηγείου.
2. Η επένδυσή σας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πώς επηρεάζει το ναυπηγικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού;
Δεν έχω σκοπό να στερήσω από το πολεμικό μας ναυτικό, το οποίο αγαπώ, το μέρος όπου κάνουν επισκευές τα υποβρύχια. Ένας από τους λόγους που θέλησα να συμμετάσχω στον διαγωνισμό ήταν διότι ήθελα να παραμείνει το ναυπηγείο σε ελληνικά χέρια και σε ανθρώπους που ξέρουν τη θάλασσα και τα πλοία και είναι γέννημα θρέμμα Έλληνες. Συνεπώς, ένα μέρος της δραστηριότητας του ναυπηγείου θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, εφόσον βέβαια το επιθυμεί. Δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε κρατικοδίαιτοι. Θα στοχεύσουμε σε άλλες δραστηριότητες, οι οποίες θα έχουν σχέση με την ελεύθερη διεθνή αγορά και αφορούν είτε πολεμικά είτε εμπορικά πλοία.
3. Με ποιες κινήσεις σκοπεύετε να υποστηρίξετε το ελληνικό maritime cluster; Ποιες ενέργειες και πρωτοβουλίες θα αναλάβετε, προκειμένου η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας μας να μετατραπεί σε κέντρο αριστείας και έρευνας για τη ναυπήγηση ηλεκτρικών πλοίων;
Είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να κάνει κάτι στην πατρίδα του για τη μετάβαση της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας σε μια νέα, πράσινη εποχή. Δεν υπάρχει ωστόσο η συνταγή. Όλα αυτά είναι σε ερευνητικό και πειραματικό στάδιο. Προσβλέπουμε σε συνεργασία με την επιστημονική/ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Είναι σημαντικό να συμβάλει το κάθε μέρος με τον τρόπο που μπορεί.
Το στοίχημα της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα δεν θα φέρει εις πέρας μόνο ένας ιδιώτης. Είμαι ανοικτός σε όλες τις συνεργασίες και όλες τις συνέργειες με στόχο την εκπαίδευση και τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται, προκειμένου νέοι άνθρωποι να στελεχώσουν ξανά τα ναυπηγεία. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ηλεκτροπρόωση, οι κατασκευές με ανθρακονήματα κ.ά. Ελπίδα μας είναι να εισέλθουμε δυναμικά στην επόμενη ημέρα. Όραμά μας, να είμαστε ένα σύγχρονο ναυπηγικό κέντρο, το οποίο δεν θα αντιγράφει αντίστοιχα του εξωτερικού, αλλά αντιθέτως να πρωτοπορεί. Έχοντας παραλάβει 140 πλοία διαφορετικών τύπων σε 16-17 ναυπηγεία στα μεγάλα κέντρα της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και της Κίνας, διαθέτουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία να πρωταγωνιστήσουμε. Νομίζω ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είναι πρόθυμα να συνεργαστούν. Ήδη διαθέτουμε μια πολύ καλή ομάδα στην Olympic Marine, η οποία έχει αποφέρει αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να ναυπηγούμε ένα σκάφος 18 μ. τον μήνα.
4. Πόσο υποστηρικτικό ήταν το ελληνικό Δημόσιο για το εν λόγω επενδυτικό project;
Το Δημόσιο έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα εξέλιξης και σύντομα πιστεύω πως θα εξαλειφθούν πλήρως οι απαγκιστρώσεις του παρελθόντος σε ό,τι αφορά τη γραφειοκρατία. Οι διαδικασίες κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι στο παρελθόν, αλλά με μικρότερη ταχύτητα από αυτήν που θα θέλαμε. Υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Προκοπίου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Οκτωβρίου 2022 των Ναυτικών Χρονικών
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ