Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Συνέντευξη του κ. Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners
Ο κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners, ανοίγει τα χαρτιά του για την επόμενη ημέρα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αλλά και τις προοπτικές της Ελλάδας ως κέντρου αριστείας και έρευνας για τη ναυπήγηση πλοίων
1. Πριν από λίγους μήνες, το Συμβούλιο της Επικρατείας άνοιξε τον δρόμο για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Σε τι στάδιο βρίσκεται η ολοκλήρωση της συμφωνίας;
Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε πρόσφατα τις προσφυγές του Δήμου Χαϊδαρίου, ωστόσο για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση υπάρχει η προϋπόθεση ότι πρέπει να αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου. Η εξαγορά μας δεν προϋποθέτει μεταγραφή του προσωπικού και ουσιαστικά ξεκινάμε μια νέα σελίδα. Ως εκ τούτου θα πρέπει οι αρμόδιοι να φροντίσουν να εξοφληθούν οι εργαζόμενοι. Χρήματα υπάρχουν, καθώς η ΕΝΑΕ έχει να εισπράξει από το Δημόσιο. Από την πλευρά μας, θα επαναπροσλάβουμε όποιους θεωρούμε ότι μπορούν να συμβάλουν στην επόμενη ημέρα του ναυπηγείου. Είμαστε σε αυτή την αναμονή. Παράλληλα είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τα δύο υπουργεία που εμπλέκονται, το Οικονομικών και το Εργασίας, αλλά και την ΕΝΑΕ. Μας πληροφορούν για τις εξελίξεις και αναμένουμε την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στο μεταξύ, εντός του ναυπηγείου αυτή τη στιγμή έχουν πραγματοποιηθεί πολλές κλοπές εξοπλισμών αξίας άνω του ενός εκατομμυρίου, οι οποίοι όμως είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία του ναυπηγείου.
2. Η επένδυσή σας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πώς επηρεάζει το ναυπηγικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού;
Δεν έχω σκοπό να στερήσω από το πολεμικό μας ναυτικό, το οποίο αγαπώ, το μέρος όπου κάνουν επισκευές τα υποβρύχια. Ένας από τους λόγους που θέλησα να συμμετάσχω στον διαγωνισμό ήταν διότι ήθελα να παραμείνει το ναυπηγείο σε ελληνικά χέρια και σε ανθρώπους που ξέρουν τη θάλασσα και τα πλοία και είναι γέννημα θρέμμα Έλληνες. Συνεπώς, ένα μέρος της δραστηριότητας του ναυπηγείου θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, εφόσον βέβαια το επιθυμεί. Δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε κρατικοδίαιτοι. Θα στοχεύσουμε σε άλλες δραστηριότητες, οι οποίες θα έχουν σχέση με την ελεύθερη διεθνή αγορά και αφορούν είτε πολεμικά είτε εμπορικά πλοία.
3. Με ποιες κινήσεις σκοπεύετε να υποστηρίξετε το ελληνικό maritime cluster; Ποιες ενέργειες και πρωτοβουλίες θα αναλάβετε, προκειμένου η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας μας να μετατραπεί σε κέντρο αριστείας και έρευνας για τη ναυπήγηση ηλεκτρικών πλοίων;
Είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να κάνει κάτι στην πατρίδα του για τη μετάβαση της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας σε μια νέα, πράσινη εποχή. Δεν υπάρχει ωστόσο η συνταγή. Όλα αυτά είναι σε ερευνητικό και πειραματικό στάδιο. Προσβλέπουμε σε συνεργασία με την επιστημονική/ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Είναι σημαντικό να συμβάλει το κάθε μέρος με τον τρόπο που μπορεί.
Το στοίχημα της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα δεν θα φέρει εις πέρας μόνο ένας ιδιώτης. Είμαι ανοικτός σε όλες τις συνεργασίες και όλες τις συνέργειες με στόχο την εκπαίδευση και τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται, προκειμένου νέοι άνθρωποι να στελεχώσουν ξανά τα ναυπηγεία. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ηλεκτροπρόωση, οι κατασκευές με ανθρακονήματα κ.ά. Ελπίδα μας είναι να εισέλθουμε δυναμικά στην επόμενη ημέρα. Όραμά μας, να είμαστε ένα σύγχρονο ναυπηγικό κέντρο, το οποίο δεν θα αντιγράφει αντίστοιχα του εξωτερικού, αλλά αντιθέτως να πρωτοπορεί. Έχοντας παραλάβει 140 πλοία διαφορετικών τύπων σε 16-17 ναυπηγεία στα μεγάλα κέντρα της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και της Κίνας, διαθέτουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία να πρωταγωνιστήσουμε. Νομίζω ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είναι πρόθυμα να συνεργαστούν. Ήδη διαθέτουμε μια πολύ καλή ομάδα στην Olympic Marine, η οποία έχει αποφέρει αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να ναυπηγούμε ένα σκάφος 18 μ. τον μήνα.
4. Πόσο υποστηρικτικό ήταν το ελληνικό Δημόσιο για το εν λόγω επενδυτικό project;
Το Δημόσιο έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα εξέλιξης και σύντομα πιστεύω πως θα εξαλειφθούν πλήρως οι απαγκιστρώσεις του παρελθόντος σε ό,τι αφορά τη γραφειοκρατία. Οι διαδικασίες κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι στο παρελθόν, αλλά με μικρότερη ταχύτητα από αυτήν που θα θέλαμε. Υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Προκοπίου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Οκτωβρίου 2022 των Ναυτικών Χρονικών
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ