Σε ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων προέβη πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Euroseas με επικεφαλής τον Αριστείδη Πίττα. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους $26,2 εκατ. το γ’ τρίμηνο του έτους και $91,5 εκατ. για το α’ εννιάμηνο του έτους.
Ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, κ. Αριστείδης Πίττας, μεταξύ άλλων σχολίασε τα εξής: «Παρά τη σημαντική πτώση στους ναύλους των containerships, τα τωρινά ναύλα στα μεγέθη που δραστηριοποιούμαστε είναι υπερδιπλάσια του μέσου όρου των ναύλων το 2019.
»Μία από τις σημαντικές προκλήσεις της αγοράς στο μέλλον θα είναι η απορρόφηση των υπό παραγγελία containerships στον στόλο, που επί του παρόντος αντιστοιχούν στο 29% του στόλου. Τα πλοία αυτά θα αρχίσουν να παραδίδονται από το β’ εξάμηνο του 2023, όμως είναι κυρίως μεγαλύτερου μεγέθους και όχι feeders, στα οποία επικεντρωνόμαστε εμείς. Μάλιστα, την ίδια ώρα, η ηλικία του παγκόσμιου στόλου feeders είναι μεγαλύτερη, γεγονός που καταδεικνύει ότι τα feeders θα επηρεαστούν περισσότερο από τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς το 2023, συνεπώς η αύξηση της προσφοράς στα feeders θα περιοριστεί περαιτέρω.
»Σε κάθε περίπτωση, η εκρηκτική άνοδος των ναύλων από τα τέλη του 2020 έως και τον Αύγουστο του 2022 μας επέτρεψε να ναυλώσουμε τα πλοία μας σε πολύ κερδοφόρα επίπεδα, με ορίζοντα έως και τρία έτη ή ακόμα περισσότερο, οδηγώντας σε ένα backlog προσυμφωνημένων εσόδων που ξεπερνούν τα $450 εκατ.
»Λόγω του backlog αυτού, αποφασίσαμε να επενδύσουμε στη ναυπήγηση εννέα σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον feeder containerships, δύο εκ των οποίων έχουν ήδη ναυλωθεί για τουλάχιστον τρία έτη. Οι συγκεκριμένες παραγγελίες θα μας βοηθήσουν να καταστούμε ένας εκ των φιλικότερων προς το περιβάλλον διαχειριστών feeder containerships».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε, η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα ΠΝ. Στην…
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ελληνοαφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, στις 21 Ιανουαρίου 2025, στην Αθηναϊκή Λέσχη.…
Σε υψηλά επίπεδα κυμάνθηκε το προηγούμενο έτος η ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ)…
Δυναμική επάνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2024, μετά την κατακόρυφη πτώση που σημειώθηκε τους μήνες Οκτώβριο και…
Η μείωση των εκπομπών μεθανίου είναι κρίσιμη για τη ναυτιλία, καθώς το μεθάνιο, αν και λιγότερο συγκεντρωμένο από το CO₂, είναι έως και 84…
Την πρώτη τους τηλεφωνική συνομιλία, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου ο Διάδοχος του θρόνου της…
Στο λιμάνι της Χίου πρόκειται να εγκατασταθεί ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου πλήρους αποστολής (Full Mission Bridge Simulator) με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας…
Την άποψή τους για τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων στη ναυτιλία εξέφρασαν σημαίνουσες ναυτιλιακές προσωπικότητες στο πλαίσιο του συνεδρίου «Shipping Finance 2025»,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ