Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation

Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Ο κ. Νικόλας Κοσμάτος συζητά για τη νέα τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου λόγω της κρίσης στην Ουκρανία.
1. Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες που ανακύπτουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία για τα bulk carriers;
Ο πόλεμος στην Ουκρανία θεωρητικά άλλαξε τη σχέση τονομιλίων-αγοράς με μια μεγάλη αύξηση των τονομιλίων υπέρ των πλοιοκτητών. Οι άλλες προκλήσεις που σημειώθηκαν από τον πόλεμο όμως ‒ύφεση, πληθωρισμός, ανεπάρκεια ενέργειας‒ την ίδια στιγμή πάνε να ακυρώσουν τα όποια οφέλη. Οπότε ο κάθε σώφρων πλοιοκτήτης περιμένει να δει προς τα πού θα κατασταλάξει αυτή η, δυστυχώς, αρνητική εξέλιξη για την παγκόσμια οικονομία. Νομίζω ότι μιλάω για αρκετούς, αν όχι όλους, οι οποίοι πιστεύουν ότι ο πόλεμος δεν χρειαζόταν αυτή τη δεδομένη στιγμή τόσο σύντομα, μετά την ανάκαμψη των αγορών από την πανδημία.
2. Αναλυτές σημειώνουν ότι, εν μέσω ακραίας μεταβλητότητας και έντονων γεωπολιτικών προκλήσεων, το κλασικό μοντέλο προσφοράς και ζήτησης δεν ερμηνεύει πλήρως τη ναυλαγορά των bulk carriers. Πόσο σύμφωνο σας βρίσκει ένα τέτοιο επιχείρημα; Πώς μπορεί μια εταιρεία με μεσαίο αριθμό πλοίων να χαράξει σαφή στρατηγική ανάπτυξης και ενώ συντελούνται δομικές αλλαγές στα fundamentals της αγοράς;
Στο πανεπιστήμιο μας έμαθαν για το κλασικό μοντέλο προσφοράς/ζήτησης. Δυστυχώς (ή ευτυχώς), αυτό δεν είναι σχεδόν ποτέ ο μόνος λόγος για να εξηγήσει τη μεταβλητότητα των αγορών. Οι έντονες γεωπολιτικές προκλήσεις, και γενικότερα το μακροοικονομικό σενάριο, είναι αυτά που αλλάζουν και την αγορά σε οικονομικούς όρους, και πολύ περισσότερο επηρεάζουν το market sentiment. Το market sentiment είναι εξίσου σημαντικό ως παράγοντας της μεταβλητότητας των αγορών καθώς υπάρχουν τεράστια ποσά επενδεδυμένα σε FFAs, τα οποία είναι πολύ «ευαίσθητα» σε όποιες αλλαγές (γεωπολιτικές και μη) και μπορούν να αλλάξουν την αγορά πολύ εύκολα από μόνα τους.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Αυγούστου 2022 των Ναυτικών Χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ