Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Ο κ. Νικόλας Κοσμάτος συζητά για τη νέα τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου λόγω της κρίσης στην Ουκρανία.
1. Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες που ανακύπτουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία για τα bulk carriers;
Ο πόλεμος στην Ουκρανία θεωρητικά άλλαξε τη σχέση τονομιλίων-αγοράς με μια μεγάλη αύξηση των τονομιλίων υπέρ των πλοιοκτητών. Οι άλλες προκλήσεις που σημειώθηκαν από τον πόλεμο όμως ‒ύφεση, πληθωρισμός, ανεπάρκεια ενέργειας‒ την ίδια στιγμή πάνε να ακυρώσουν τα όποια οφέλη. Οπότε ο κάθε σώφρων πλοιοκτήτης περιμένει να δει προς τα πού θα κατασταλάξει αυτή η, δυστυχώς, αρνητική εξέλιξη για την παγκόσμια οικονομία. Νομίζω ότι μιλάω για αρκετούς, αν όχι όλους, οι οποίοι πιστεύουν ότι ο πόλεμος δεν χρειαζόταν αυτή τη δεδομένη στιγμή τόσο σύντομα, μετά την ανάκαμψη των αγορών από την πανδημία.
2. Αναλυτές σημειώνουν ότι, εν μέσω ακραίας μεταβλητότητας και έντονων γεωπολιτικών προκλήσεων, το κλασικό μοντέλο προσφοράς και ζήτησης δεν ερμηνεύει πλήρως τη ναυλαγορά των bulk carriers. Πόσο σύμφωνο σας βρίσκει ένα τέτοιο επιχείρημα; Πώς μπορεί μια εταιρεία με μεσαίο αριθμό πλοίων να χαράξει σαφή στρατηγική ανάπτυξης και ενώ συντελούνται δομικές αλλαγές στα fundamentals της αγοράς;
Στο πανεπιστήμιο μας έμαθαν για το κλασικό μοντέλο προσφοράς/ζήτησης. Δυστυχώς (ή ευτυχώς), αυτό δεν είναι σχεδόν ποτέ ο μόνος λόγος για να εξηγήσει τη μεταβλητότητα των αγορών. Οι έντονες γεωπολιτικές προκλήσεις, και γενικότερα το μακροοικονομικό σενάριο, είναι αυτά που αλλάζουν και την αγορά σε οικονομικούς όρους, και πολύ περισσότερο επηρεάζουν το market sentiment. Το market sentiment είναι εξίσου σημαντικό ως παράγοντας της μεταβλητότητας των αγορών καθώς υπάρχουν τεράστια ποσά επενδεδυμένα σε FFAs, τα οποία είναι πολύ «ευαίσθητα» σε όποιες αλλαγές (γεωπολιτικές και μη) και μπορούν να αλλάξουν την αγορά πολύ εύκολα από μόνα τους.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Αυγούστου 2022 των Ναυτικών Χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ