Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Στρατηγικές επενδύσεις για αναβάθμιση των υποδομών

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Στρατηγικές επενδύσεις για αναβάθμιση των υποδομών

Email
LinkedIn
Facebook
X

Στην εκπόνηση ενός business plan για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προχωρά άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ, μετά και από την ακύρωση την περασμένη Πέμπτη του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού (τουλάχιστον 67%) του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

Με στόχο, το εν λόγω επιχειρησιακό σχέδιο να είναι έτοιμο σε μερικούς μήνες και σε αυτό να ενσωματώνονται οι ανάγκες από τις εξελίξεις των τελευταίων μηνών. Όπως είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, αλλά και η αναβάθμιση του ρόλου του λιμανιού στη μεταφορά εμπορευμάτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ως μια άλλη επιλογή σε σχέση με τα Δαρδανέλια.

Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, όπως αναφέρουν παράγοντες με γνώση της όλης κατάστασης, θα προωθηθούν επενδύσεις που θα στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού. Για παράδειγμα, ο ελλιμενισμός μεγαλύτερων πλοίων και η εξυπηρέτηση εμπορικών πελατών, λαμβάνοντας υπόψη και την εκεί στρατιωτική παρουσία. Ενώ, θα υπάρξουν και προσλήψεις προσωπικού, καθώς και προμήθεια υποδομών.

Παράλληλα, όπως αναφέρουν οι εν λόγω παράγοντες, θα προωθηθεί και ένα master plan (το οποίο θα συμπεριλαμβάνει το business plan) για τις περιβαλλοντικές μελέτες. Το συγκεκριμένο master plan, επισημαίνεται, μπορεί να το αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ, δεδομένου ότι έχει τη συγκεκριμένη τεχνογνωσία. Το Ταμείο αναλαμβάνει ήδη αυτόν τον ρόλο για όλα τα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό του, ενώ, σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, ο συγκεκριμένος ρόλος μπορεί να επεκταθεί στο σύνολο των λιμανιών της χώρας.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτελεί τον μοναδικό μεγάλο λιμένα της Θράκης και είναι ο σπουδαιότερος εμπορικός κόμβος της ευρύτερης περιοχής, καθώς εξυπηρετεί επιβατηγά, εμπορικά, αλιευτικά και τουριστικά σκάφη. Συνδέεται δε ακτοπλοϊκά με τη Σαμοθράκη, και στη διάρκεια της θερινής περιόδου εκτελούνται δρομολόγια προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Στα υπέρ του εντάσσεται το γεγονός ότι συνδέεται και με τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, θα αποκτήσει ένα επιπλέον «προσόν», καθώς δρομολογείται ήδη η σιδηροδρομική σύνδεση με λιμάνια στη Βουλγαρία και θα υπάρχει και εκεί η δυνατότητα για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων από πλοία σε βαγόνια και αντίστροφα, στις προβλήτες. Τέλος, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το λιμάνι βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στα Βαλκάνια, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μια θεσμική παράδοση: Ο εφοπλισμός τιμά τη ναυτεργατική συνεισφορά

Στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού απένειμε στους κύριους Βαρβατέ Ιωάννη και Πτήνη Ιωάννη,…

Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας: Η ασφάλεια, απόλυτη προτεραιότητα της ναυτιλιακής κοινότητας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας φέτος γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη στη σημασία της ασφάλειας εν πλω εν μέσω ραγδαίων μεταβολών και νέων…

Γενικός Γραμματέας OPEC: «Δεν υπάρχει κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου στον ορίζοντα»

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο OPEC για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου, εν μέσω συγκυριών που περικλείουν το βραχυπρόθεσμο outlook σε ένα πέπλο…

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Επιτεύξιμοι οι στόχοι για το 2030

Αισιόδοξο διαφαίνεται το πρόσφατο μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με το οποίο οι στόχοι τριπλασιασμού της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }