Την επιμήκυνση της παραμονής του ως ηγέτης της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη πέτυχε πρόσφατα ο Σι Τζινπίνγκ, ο οποίος ανακηρύχθηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, φροντίζοντας την ίδια ώρα να συγκεντρώσει περαιτέρω εξουσίες υπό τον πλήρη έλεγχό του.
Με την ατζέντα του Πεκίνου υπό τον Σι Τζινπίνγκ να έχει καταστεί ξεκάθαρη εντός των τελευταίων ετών, ενδιαφέρον παρουσιάζει η επόμενη μέρα για την Κίνα, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, δεδομένης της εξάρτησης πληθώρας χωρών από τον κινεζικό δράκο.
Οικονομία
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του AFP, η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται, τάση που αναμένεται να επιμείνει τα ερχόμενα έτη, συνιστώντας τροχοπέδη για τους φιλόδοξους στόχους ανάπτυξης που έχουν τεθεί.
Παρότι τις τελευταίες δεκαετίες ο ιδιωτικός τομέας της Κίνας σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, πλέον ο Κινέζος ηγέτης φαίνεται να στρέφεται στη δόμηση μιας οικονομίας που ωθείται από την κατανάλωση και στον περιορισμό του οικονομικού χάσματος που ταλανίζει την κινεζική κοινωνία.
Γεωπολιτική
Η ρητορική της Κίνας στο επίμαχο θέμα της Ταϊβάν γίνεται πιο δυναμική τα τελευταία έτη, με τις κινήσεις των ΗΠΑ, των οποίων η ατζέντα επιτάσσει μια ανεξάρτητη Ταϊβάν, να πυροδοτούν ολοένα επιθετικότερες αντιδράσεις.
Αναλυτές εκτιμούν ότι το Πεκίνο θα αποπειραθεί να θέσει τέλος στο status quo στην ευρύτερη περιοχή και να πραγματοποιήσει τον πολυετή του πόθο, επανενώνοντας την ηπειρωτική Κίνα με τη νήσο Ταϊβάν. Το κατά πόσο οι ΗΠΑ αλλά και λοιπές διεθνείς δυνάμεις, όπως η Ιαπωνία, θα επιχειρήσουν να σταθούν εμπόδιο μέλλει να φανεί.
Πανδημία
Παρά το γεγονός ότι αναλυτές είχαν εκτιμήσει πως η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου ίσως έφτανε στο τέλος της με την επανεκλογή του Σι στην ηγεσία, ο γενικός γραμματέας του ΚΚΚ υποστήριξε σθεναρά τη συγκεκριμένη πολιτική, καθιστώντας εμφανές ότι πρόκειται να την ακολουθήσει και στο μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό αντίκτυπο της zero covid για το παγκόσμιο εμπόριο –φαινόμενα συμφόρησης, πτώση ζήτησης–, ανησυχία επικρατεί αναφορικά με μελλοντικές εξάρσεις της πανδημίας στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine, υλοποίησε το 2024 στην Κάλυμνο παρεμβάσεις που βελτίωσαν τις υποδομές και ενίσχυσαν…
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο…
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους διεθνείς και εγχώριους επενδυτικούς οίκους, έχει τις προϋποθέσεις να καταγράψει και 5η συνεχόμενη ανοδική χρονιά (2024 +13,65%, 2023…
Εν μέσω διαρκών παραινέσεων από τη διεθνή κοινότητα για την ενίσχυση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών συνεχίζονται, με…
Ελαφρώς υψηλότερες προμήθειες, χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένο εμπόριο και υψηλότερα τελικά αποθέματα εκτιμά για την παγκόσμια αγορά σιταριού το 2024/2025 το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στη…
Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
Έτος-ορόσημο αποτέλεσε το 2024 για τα Panamaxes, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος bulk carrier σημείωσε ιστορικό υψηλό στη μεταφορά φορτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της…
To 22o μέλος της ECSA αποτελεί η Bulgarian Shipowners Association (BSA). «Είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε την Bulgarian Shipowners Association ως νέο μέλος της ECSA.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ