
Την επιμήκυνση της παραμονής του ως ηγέτης της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη πέτυχε πρόσφατα ο Σι Τζινπίνγκ, ο οποίος ανακηρύχθηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, φροντίζοντας την ίδια ώρα να συγκεντρώσει περαιτέρω εξουσίες υπό τον πλήρη έλεγχό του.
Με την ατζέντα του Πεκίνου υπό τον Σι Τζινπίνγκ να έχει καταστεί ξεκάθαρη εντός των τελευταίων ετών, ενδιαφέρον παρουσιάζει η επόμενη μέρα για την Κίνα, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, δεδομένης της εξάρτησης πληθώρας χωρών από τον κινεζικό δράκο.
Οικονομία
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του AFP, η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται, τάση που αναμένεται να επιμείνει τα ερχόμενα έτη, συνιστώντας τροχοπέδη για τους φιλόδοξους στόχους ανάπτυξης που έχουν τεθεί.
Παρότι τις τελευταίες δεκαετίες ο ιδιωτικός τομέας της Κίνας σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, πλέον ο Κινέζος ηγέτης φαίνεται να στρέφεται στη δόμηση μιας οικονομίας που ωθείται από την κατανάλωση και στον περιορισμό του οικονομικού χάσματος που ταλανίζει την κινεζική κοινωνία.
Γεωπολιτική
Η ρητορική της Κίνας στο επίμαχο θέμα της Ταϊβάν γίνεται πιο δυναμική τα τελευταία έτη, με τις κινήσεις των ΗΠΑ, των οποίων η ατζέντα επιτάσσει μια ανεξάρτητη Ταϊβάν, να πυροδοτούν ολοένα επιθετικότερες αντιδράσεις.
Αναλυτές εκτιμούν ότι το Πεκίνο θα αποπειραθεί να θέσει τέλος στο status quo στην ευρύτερη περιοχή και να πραγματοποιήσει τον πολυετή του πόθο, επανενώνοντας την ηπειρωτική Κίνα με τη νήσο Ταϊβάν. Το κατά πόσο οι ΗΠΑ αλλά και λοιπές διεθνείς δυνάμεις, όπως η Ιαπωνία, θα επιχειρήσουν να σταθούν εμπόδιο μέλλει να φανεί.
Πανδημία
Παρά το γεγονός ότι αναλυτές είχαν εκτιμήσει πως η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου ίσως έφτανε στο τέλος της με την επανεκλογή του Σι στην ηγεσία, ο γενικός γραμματέας του ΚΚΚ υποστήριξε σθεναρά τη συγκεκριμένη πολιτική, καθιστώντας εμφανές ότι πρόκειται να την ακολουθήσει και στο μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό αντίκτυπο της zero covid για το παγκόσμιο εμπόριο –φαινόμενα συμφόρησης, πτώση ζήτησης–, ανησυχία επικρατεί αναφορικά με μελλοντικές εξάρσεις της πανδημίας στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ