Οριακή άνοδος κατεγράφη στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Αύγουστο του 2022 σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, την ελληνική σημαία φέρουν 1.830 εμπορικά πλοία ‒άνω των 100 ΚΟΧ (Κόρων Ολικής Χωρητικότητας)–, συνολικής χωρητικότητας περίπου 38,7 εκατ. ΚΟΧ, έναντι 1.827 πλοίων τον Αύγουστο του 2021. Συνεπώς, σε όρους αριθμού πλοίων, ο ελληνικός στόλος κατέγραψε άνοδο 0,2% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, σε όρους χωρητικότητας, ο ελληνικός εμπορικός στόλος πλοίων μεγαλύτερων των 100 ΚΟΧ μειώθηκε κατά 1,4%. Μάλιστα, η πτώση ήταν εμφανής στα φορτηγά πλοία, ο στόλος των οποίων μειώθηκε κατά 5,5% σε όρους χωρητικότητας. Από την άλλη, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων κατέγραψε άνοδο 0,4% σε όρους χωρητικότητας σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, παρά το γεγονός ότι, σε όρους αριθμού πλοίων, ο στόλος μειώθηκε κατά 2,2%. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι τα δεξαμενόπλοια που εισέρχονται στον ελληνικό στόλο είναι νεότερα και μεγαλύτερου μεγέθους.
Παράλληλα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος χωρητικότητας μικρότερης των 3.000 κόρων αυξήθηκε κατά 1,2% σε όρους αριθμού πλοίων, αλλά μειώθηκε κατά 1,8% σε όρους χωρητικότητας. Όσον αφορά τον στόλο πλοίων χωρητικότητας μεταξύ των 3.000 και των 30.000 κόρων, ο στόλος κατέγραψε άνοδο 1,4% σε όρους αριθμού πλοίων και 1,2% σε όρους χωρητικότητας. Τέλος, ο στόλος πλοίων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 30.000 κόρων σημείωσε πτώση 3,2% σε όρους αριθμού πλοίων και πτώση 1,6% σε όρους χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε μετά τη βύθιση δύο ρωσικών δεξαμενόπλοιων στα μέσα Δεκεμβρίου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, συνεχίζει…
Aύξηση περίπου μισού δισ. ευρώ (551 εκατομμμύρια ευρώ) κατέγραψαν οι καταθέσεις από νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Νοέμβριο του 2024, αγγίζοντας τα 147,8 δισ. ευρώ,…
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ