
Η Shell International Trading and Shipping Company Ltd. (Shell) υπέγραψε συμφωνία κοινοπραξίας με τις εταιρείες Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. Ltd. (KSOE), HyAxiom INC, Doosan Fuel Cell Co. Ltd. (DFCC), JP Morgan Asset Management και τον νηογνώμονα DNV για την από κοινού ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογίας κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι εταιρείες πρόκειται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εγκαταστήσουν σε πλοίο μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 600 kW που βασίζεται σε τεχνολογία κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC APU). Η εγκατάσταση του συστήματος θα γίνει σε πλοίο μεταφοράς LNG το οποίο είναι ναυλωμένο στη Shell και είναι προγραμματισμένη για το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν δοκιμές του συστήματος, διάρκειας ενός έτους.
Μια κυψέλη καυσίμου στερεού οξειδίου αποτελεί έναν μετατροπέα καυσίμου σε ενέργεια, ο οποίος μπορεί να σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί καταναλώνοντας τα σημερινά ναυτιλιακά καύσιμα αλλά και όλα τα πιθανά καύσιμα του μέλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου. Χάρη στον μεγάλο βαθμό ευελιξίας που προσφέρει, η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση του κλάδου από τα συμβατικά καύσιμα, που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα, στα καύσιμα του μέλλοντος.
Στόχος των δοκιμών είναι να εξεταστεί ο βαθμός απανθρακοποίησης που μπορεί να προσφέρει το εν λόγω σύστημα, να μελετηθεί η δυνατότητα ένταξής του στα συστήματα πρόωσης των πλοίων και να ενισχυθεί παράλληλα ο βαθμός αποδοχής της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου από τον ναυτιλιακό κλάδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ