
Η ισπανική CEPSA πραγματοποίησε, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για την προώθηση της απανθρακοποίησης των θαλάσσιων μεταφορών, την πρώτη δοκιμή προηγμένων βιοκαυσίμων 2G στην Ισπανία, στο πλοίο «Montestena» της ναυτιλιακής εταιρείας Ibaizabal Tankers.
Το βιοκαύσιμο 2G παράγεται από χρησιμοποιημένα λάδια, τα οποία διαθέτουν πιστοποιητικό βιώσιμης προέλευσης ISCC και πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO), ενώ η CEPSA έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές του εν λόγω καυσίμου στα πλοία του στόλου της προτού το διαθέσει στους πελάτες της.
Τα αποτελέσματα της νέας δοκιμής έδειξαν πως η κατανάλωση του βιοκαυσίμου δεν επηρεάζει τη λειτουργία και την απόδοση των κινητήρων των πλοίων, με την CEPSA να είναι πλέον έτοιμη να ξεκινήσει τη διάθεσή του σε εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον. Το βιοκαύσιμο 2G μπορεί να καταναλωθεί χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις στον εξοπλισμό των πλοίων, ενώ η καύση του δεν παράγει οξείδια του θείου και μπορεί να περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου «Positive Motion» της CEPSA για το 2030, μέσω του οποίου η εταιρεία προωθεί την απανθρακοποίηση των κλάδων των χερσαίων, θαλάσσιων και εναέριων μεταφορών μέσω της διάθεσης πράσινων καυσίμων, όπως τα βιοκαύσιμα και το πράσινο υδρογόνο. Παράλληλα, η εταιρεία επιδιώκει την κατάκτηση της πρώτης θέσης στον τομέα της εγχώριας παραγωγής βιοκαυσίμων στην Ισπανία και στην Πορτογαλία έως το 2030, στοχεύοντας στην επίτευξη ετήσιας παραγωγής 2,5 εκατ. τόνων βιοκαυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ