Η ισπανική CEPSA πραγματοποίησε, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για την προώθηση της απανθρακοποίησης των θαλάσσιων μεταφορών, την πρώτη δοκιμή προηγμένων βιοκαυσίμων 2G στην Ισπανία, στο πλοίο «Montestena» της ναυτιλιακής εταιρείας Ibaizabal Tankers.
Το βιοκαύσιμο 2G παράγεται από χρησιμοποιημένα λάδια, τα οποία διαθέτουν πιστοποιητικό βιώσιμης προέλευσης ISCC και πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO), ενώ η CEPSA έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές του εν λόγω καυσίμου στα πλοία του στόλου της προτού το διαθέσει στους πελάτες της.
Τα αποτελέσματα της νέας δοκιμής έδειξαν πως η κατανάλωση του βιοκαυσίμου δεν επηρεάζει τη λειτουργία και την απόδοση των κινητήρων των πλοίων, με την CEPSA να είναι πλέον έτοιμη να ξεκινήσει τη διάθεσή του σε εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον. Το βιοκαύσιμο 2G μπορεί να καταναλωθεί χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις στον εξοπλισμό των πλοίων, ενώ η καύση του δεν παράγει οξείδια του θείου και μπορεί να περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου «Positive Motion» της CEPSA για το 2030, μέσω του οποίου η εταιρεία προωθεί την απανθρακοποίηση των κλάδων των χερσαίων, θαλάσσιων και εναέριων μεταφορών μέσω της διάθεσης πράσινων καυσίμων, όπως τα βιοκαύσιμα και το πράσινο υδρογόνο. Παράλληλα, η εταιρεία επιδιώκει την κατάκτηση της πρώτης θέσης στον τομέα της εγχώριας παραγωγής βιοκαυσίμων στην Ισπανία και στην Πορτογαλία έως το 2030, στοχεύοντας στην επίτευξη ετήσιας παραγωγής 2,5 εκατ. τόνων βιοκαυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ