Συνεχίζεται το μπαράζ παραγγελιών στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, παρά τα περιορισμένα διαθέσιμα slots. Πιο συγκεκριμένα, η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering εξασφάλισε παραγγελίες για τη ναυπήγηση έξι LNG carriers, έναντι περίπου $1,3 δισ.
Η DSME έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων συνολικής αξίας $9,4 δισ., εκ των οποίων τα 34 είναι LNG carriers, ξεπερνώντας τον ετήσιο στόχο της για παραγγελίες ύψους $8,9 δισ. Σε γενικότερο πλαίσιο, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ναυπηγήσεις LNG carriers. Από την αρχή του έτους έως και τον Αύγουστο, εξασφάλισαν το 75% των συνολικών παραγγελιών για LNG carriers και το 43% των συνολικών παραγγελιών.
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει πληθώρα παραγγελιών εντός των τελευταίων δύο ετών, γεγονός που όμως δεν αντανακλάται στην κερδοφορία τους τα τελευταία τρίμηνα. Ενδεικτικά, η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) κατέγραψε αθροιστική λειτουργική ζημία ύψους 1,36 τρισ. γουόν, απόρροια των αυξημένων τιμών χαλύβδινων πλακών και του μικρού περιθωρίου κέρδους στις παραγγελίες που είχε εξασφαλίσει στο παρελθόν.
Ωστόσο, στο γ’ τρίμηνο εκτιμάται ότι τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας θα διαμορφωθούν στα 141,5 δισ. γουόν. Ακόμη, για το σύνολο του 2023, τα λειτουργικά της κέρδη εκτιμάται πως θα ανέλθουν σε 942,5 δισ. γουόν. Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για τα δύο επόμενα μεγαλύτερα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τη Samsung Heavy Industries (λειτουργικά κέρδη 202,6 δισ. γουόν για το 2023) και την DSME (λειτουργικά κέρδη 137,7 δισ. γουόν για το 2023).
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο της ανόδου των τιμών για τις νέες ναυπηγήσεις, που αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους των ναυπηγείων. Σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Νότιας Κορέας στη ναυπήγηση LNG carriers, τα οποία, λόγω των προηγμένων προδιαγραφών τους, πωλούνται σε υψηλές τιμές.
Πηγή: Yonhap, KED Global
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τα επίπεδα διάλυσης εμπορικών πλοίων να έχουν παραμείνει νωχελικά τα τελευταία έτη, η μέση ηλικία τους αυξάνεται και συνεπώς οι προοπτικές της αγοράς…
Ο Περικλής Γ. Καλλιμανόπουλος (1892-1979) υπήρξε ένας από τους πρώτους Έλληνες πλοιοκτήτες που ασχολήθηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία με τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, κλάδο εξαιρετικά…
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η τροφοδοσία πλοίων με LNG στο Ρότερνταμ το 2024. Ειδικότερα, πλοία στον ολλανδικό λιμένα προμηθεύτηκαν 940.000 κ.μ. LNG έναντι 620.000 κ.μ.…
Ο ρυθμός υπερθέρμανσης των ωκεανών έχει υπερτετραπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Environmental Research Letters». Όπως διαπιστώνεται, οι…
Εν μέσω αβεβαιότητας για το μέλλον των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής…
Ακόμα μία εβδομάδα μεταβλητότητας μετρά η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, καθώς οι ναύλοι των VLGCs, μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ., οδηγήθηκαν σε άνοδο. Ειδικότερα, βάσει της…
Με την αιολική πρόωση να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυξάνονται τα καινοτόμα projects που έχουν ως επίκεντρο την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας.…
Στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας κυμαίνεται η ναυλαγορά των LNG carriers, με ναυλομεσιτικά reports να υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά ότι οι ναύλοι έπιασαν «πάτο». Ειδικότερα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ