
Στις 26 Σεπτεμβρίου, οι τιμές σόγιας για διατροφή στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8%, στα $739/τόνο, συγκριτικά με μία εβδομάδα νωρίτερα. Ενόψει της εθνικής εορτής στην ασιατική χώρα την 1η Οκτωβρίου, η ζήτηση ήταν μεγάλη, ενώ πολλοί παραγωγοί διέκοψαν τη δραστηριότητά τους λόγω ελλείψεων. Η BIMCO εκτιμά ότι οι εν λόγω συνιστώσες θα οδηγήσουν σε αύξηση των εισαγωγών σόγιας, μετά από μια νωχελικότητα της ζήτησης και την άνοδο των τιμών. Μέχρι στιγμής το 2022, έχει καταγραφεί πτώση στις κινεζικές εισαγωγές σόγιας κατά 6,2%.
Από την άλλη, η παραγωγή σόγιας στη Βραζιλία το α’ εξάμηνο διαμορφώθηκε στους 126 εκατ. τόνους, καταγράφοντας μείωση 9,7% σε ετήσια βάση λόγω της ξηρασίας στη χώρα. Η αποδυναμωμένη παραγωγή στον μεγαλύτερο εξαγωγέα σόγιας του κόσμου, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές σιτηρών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν ωθήσει τις τιμές σε υψηλότερα κατά 14,6% επίπεδα.
«Οι συγκομιδές σόγιας στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,2% σε σχέση με το 2021, “ανακουφίζοντας” τις τιμές. Σύμφωνα με δεδομένα του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας, οι εξαγωγές των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι παρουσίασαν αύξηση 18,3%, σηματοδοτώντας μια δυναμική εκκίνηση για το τρέχον εμπορικό έτος», τονίζει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Την ίδια ώρα, η Αργεντινή διαδραματίζει έναν ολοένα αυξανόμενο ρόλο στις προμήθειες της Κίνας. Προσώρας, 3 εκατ. τόνοι σόγιας της Αργεντινής κατευθύνονται στην Κίνα, σύμφωνα με την BIMCO, καθώς η βελτίωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών καθιστά ελκυστικές τις εξαγωγές.
Η Κίνα, εδώ και πολλά χρόνια, επιχειρεί να ανακόψει τις εισαγωγές σόγιας, ωστόσο οι προσπάθειές της πέφτουν στο κενό. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η παραγωγή της κινείται κάτω των 20 εκατ. τόνων, καλύπτοντας μετά βίας το 20% της εγχώριας ζήτησης. Η φετινή παραγωγή εκτιμάται από το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στους 18,4 εκατ. τόνους, ενώ στόχος της κινεζικής κυβέρνησης είναι η παραγωγή να φτάσει τους 23 εκατ. τόνους έως το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ