
Κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Σαντορίνης και είχε συναντήσεις με τους Δημάρχους, τους Προέδρους των Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους των άλλων Αρχών Λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.
Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερομένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα, στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων, μέρη.
Στις συζητήσεις αναλύθηκαν πληθώρα θεμάτων, όπως οι σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων αλλά και η αποτύπωσή τους στα masters plans. Εκτός αυτού, ο σχεδιασμός και κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος αλλά και οι βελτιώσεις σε υπάρχουσες δομές. Επιπλέον, η εφαρμογή μέτρων βάσει της Διεθνούς Σύμβασης και του Κώδικα ISPS για το Maritime Security, τόσο στη χερσαία λιμενική ζώνη όσο και στον θαλάσσιο χώρο αλλά και η λήψη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, η λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων, η τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας αλλά και η λειτουργία λεωφορείων σε μεγάλους λιμένες για τη μεταφορά επιβατών. Όσον αφορά τις μικρότερα νησιά που δύναται να αποτελέσουν δημοφιλείς προορισμούς μελλοντικά, συζητήθηκε η ανάπτυξη υποδομών.
Την ίδια ώρα, υπό εξέταση βρίσκεται η επέκταση της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation. Πέραν αυτών, αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσαν πληθώρα μέτρων στους λιμένες και τις λιμενικές ζώνες, με στόχο την ασφαλή μετακίνηση επιβατών και οχημάτων και την αποφυγή άναρχων καταστάσεων στις θέσεις παραμονής των πλοίων.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους σχεδιασμούς των έργων πριν αρχίσει η εκτέλεση των. Το στοιχείο αυτό δίνει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι στους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τους λιμένες, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Καθοδική αναμένεται να είναι η πορεία των αξιών πλοίων τα επόμενα έτη, όμως υπάρχουν ακόμη αστάθμητοι παράγοντες που προκαλούν αβεβαιότητα. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ