Το λιμενικό της Σουηδίας εντόπισε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα τέταρτη διαρροή αερίου στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου Nord Stream που έχουν υποστεί ζημιές, δήλωσε εκπρόσωπος του σώματος στην εφημερίδα Svenska Dagbladet.
“Δύο από αυτές τις τέσσερις (σ.σ. διαρροές) βρίσκονται στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Σουηδίας”, επισήμανε η Τζένι Λάρσον, διευκρινίζοντας ότι η τέταρτη διαρροή εντοπίστηκε στον Nord Stream 2 κοντά σε μια μεγαλύτερη τρύπα που είχε εντοπιστεί στον Nord Stream 1.
“Η απόσταση είναι κάτι σχετικό, αλλά βρίσκονται κοντά η μία στην άλλη”, εξήγησε.
Οι δύο άλλες διαρροές εντοπίζονται στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Δανίας.
Μέχρι στιγμής η Σουηδία έκανε λόγο για μία διαρροή στον Nord Stream 1 και η Δανία για μία σε κάθε έναν από τους αγωγούς, οι οποίες προέκυψαν έπειτα από δύο ύποπτες εκρήξεις που σημειώθηκαν τη Δευτέρα το πρωί και το βράδυ. Οι διαρροές εντοπίζονται στα διεθνή ύδατα, στα ανοικτά του δανέζικου νησιού Μπόρνχολμ, αλλά στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες των δύο σκανδιναβικών χωρών.
Το λιμενικό της Σουηδίας δεν μπόρεσε να διευκρινίσει για ποιο λόγο εντοπίστηκε πιο αργά η τέταρτη διαρροή, ενώ δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες σουηδικών μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με τις οποίες η διαρροή αυτή βρίσκεται στον Nord Stream 2.
Η ΕΕ υποπτεύεται ότι οι διαρροές οφείλονται σε δολιοφθορά στους υποθαλάσσιους αυτούς αγωγούς που μεταφέρουν αέριο από τη Ρωσία στην Ευρώπη και έχει προειδοποιήσει ότι θα δώσει “σθεναρή” απάντηση σε οποιαδήποτε σκόπιμη διακοπή της ευρωπαϊκής ενεργειακής υποδομής.
Σε κάθε περίπτωση, η παρούσα κατάσταση δημιουργεί πολλαπλούς σκοπέλους και ανησυχίες. Από τη μία, η ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης και η ναυτιλιακή κίνηση στην ευρύτερη περιοχή αντιμετωπίζουν σκοπέλους. Από την άλλη, επικρατεί ανησυχία αναφορικά με τη διατήρηση της θαλάσσια βιοποικιλότητας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ