
Επιμένουν οι ανατιμήσεις σε βασικά τρόφιμα, με πληθώρα χωρών, ανεξαρτήτως του βιοτικού επιπέδου, να βρίσκονται υπό πίεση. Σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2021, οι τιμές σιταριού, καλαμποκιού και ρυζιού έχουν αυξηθεί κατά 17%, 29% και 6% αντίστοιχα, σύμφωνα με δεδομένα της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επηρεάσει σημαντικά τα routes του παγκόσμιου εμπορίου, την παραγωγή αλλά και την κατανάλωση. Εκτιμάται ότι η επίδρασή του θα παραμείνει εμφανής μέσω των πληθωριστικών πιέσεων έως και τα τέλη του 2024. Μάλιστα, ο αριθμός των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν επισιτιστική κρίση αναμένεται να αγγίξει τα 205,1 εκατ.
Οι επιπτώσεις του πληθωρισμού είναι εμφανείς εντονότερα σε χώρες της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Λατινικής Αμερικής και της Ευρώπης. Μάλιστα, στην κατάταξη των χωρών που έχουν σημειώσει τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές τροφίμων συγκαταλέγονται η Ζιμπάμπουε, η Αιθιοπία και η Ρουάντα.
Την ίδια ώρα, οι κυρώσεις και οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί από την αρχή του πολέμου δυσχεραίνουν σε ορισμένες περιπτώσεις την κατάσταση. Σύμφωνα με δεδομένα από τις 15 Σεπτεμβρίου 2022, υπογραμμίζει η Παγκόσμια Τράπεζα, 21 χώρες έχουν επιβάλει απαγόρευση εξαγωγών σε 30 κατηγορίες τροφίμων, ενώ έξι χώρες έχουν λάβει περιοριστικά μέτρα όσον αφορά τις εξαγωγές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ