Οι πλοιοκτήτες που θα μειώσουν τα operations τους, προκειμένου να διατηρήσουν υψηλή αξιολόγηση CII, θα δημιουργήσουν ζήτηση για λιγότερο αποδοτικά πλοία σε απαιτητικά routes, σημείωσαν πρόσφατα στη ναυτιλιακή έκθεση SMM εμπειρογνώμονες του κλάδου.
Ο κανονισμός ξεκινά από τον Ιανουάριο του 2023 και θα υπολογίζει αναδρομικά τα γραμμάρια CO₂ που εκπέμπονται ανά χωρητικότητα μεταφοράς φορτίου και ναυτικό μίλι κατά τη διάρκεια ταξιδιών εντός του έτους για τον προσδιορισμό της αξιολόγησης CII του πλοίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην SMM και αναπαράγει σε άρθρο του το ICS, oι ναυλωτές με υψηλά κριτήρια ESG (IKEA, Walmart, Amazon) θα προσθέτουν ρήτρες στα ναυλοσύμφωνα και θα επιδιώκουν τη χρήση πλοίων με υψηλή αξιολόγηση CII. Αυτό, ωστόσο, που πρέπει να τονιστεί είναι ότι συνιστώσες όπως οι καιρικές συνθήκες, τα επίπεδα της θάλασσας και ο χρόνος αναμονής σε αγκυροβόλιο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για τον CII, ακόμα και αν οι πράσινες επιδόσεις του πλοίου είναι υψηλές. Πρακτικά, αυτό συνεπάγεται ότι σε ορισμένα routes θα υπάρχει η προδιάθεση μειωμένης αξιολόγησης.
Ο κ. Γιώργος Πλευράκης, ABS Vice President of Global Sustainability, ήδη έχει καταγράψει κάποιες ανησυχίες μεταξύ της εφοπλιστικής κοινότητας και, όπως τονίζει στο ICS, «πρόκειται για ένα λειτουργικό μέτρο το οποίο δεν μπορεί να ελέγξει καθόλου ο πλοιοκτήτης σε αντίθεση με τους ναυλωτές». Ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι πλοιοκτήτες οι οποίοι επιθυμούν να αναχρηματοδοτήσουν ή να πουλήσουν τα πλοία τους ενδεχομένως να μειώσουν τη δραστηριότητά τους, καθώς χαμηλότερες αξιολογήσεις θα μειώσουν την αξία του πλοίου.
Οι περιοριστικοί αυτοί παράγοντες είναι πιθανό να μειώσουν τη διαθεσιμότητα πλοίων, ιδιαίτερα στη spot αγορά, και να αυξήσουν τη ζήτηση για πλοία με χαμηλότερη αξιολόγηση CII σε πιο απαιτητικά routes ‒ ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν υπάρχει απαίτηση από τα πλοία εφαρμογής των εγκεκριμένων Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP).
Τέλος, ο κ. Scott Bergeron, Managing Director, Global Engagement & Sustainability Commercial, Oldendorff, επισημαίνει ότι η έλλειψη πληροφοριών για τα φορτία που μεταφέρονται αποτελεί επίσης ένα σημαντικό ζήτημα για το CII.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Λαμπρά εγκαίνια για την έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων», που διοργανώνεται από την Isalos.net σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου και υπό την…
Τα τελευταία έτη καταγράφεται ένα περιβάλλον υψηλών αξιών πλοίων, τόσο όσον αφορά την τοποθέτηση παραγγελίας για ένα νεότευκτο όσο και για την απόκτηση ενός…
Οι παραγγελίες στη liner ναυτιλία βαίνουν ασταμάτητες και το 2025, παρότι οι παραδόσεις πλοίων τρέχουν δυναμικά και το orderbook παραμένει «φορτωμένο». Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης…
Καθώς οι ναύλοι στις επιβατικές αερομεταφορές «καλπάζουν» σε διεθνές επίπεδο, κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες αναθεωρούν τις εκτιμήσεις τους και ενισχύουν τις προοπτικές τους για τα…
Αμετάβλητες παραμένουν οι εκτιμήσεις του OPEC σχετικά με την επόμενη ημέρα στην αγορά πετρελαίου, καθώς ο Οργανισμός υπογράμμισε εκ νέου την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου…
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και η ελληνική οικονομία στο σύνολο της αναφέρθηκε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας…
Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,…
Σε νέο mega-deal προχώρησε πρόσφατα η ADNCO Gas καθώς, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η ADNOC Gas και οι θυγατρικές της υπέγραψαν την Τετάρτη 13…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ