Οι πλοιοκτήτες που θα μειώσουν τα operations τους, προκειμένου να διατηρήσουν υψηλή αξιολόγηση CII, θα δημιουργήσουν ζήτηση για λιγότερο αποδοτικά πλοία σε απαιτητικά routes, σημείωσαν πρόσφατα στη ναυτιλιακή έκθεση SMM εμπειρογνώμονες του κλάδου.
Ο κανονισμός ξεκινά από τον Ιανουάριο του 2023 και θα υπολογίζει αναδρομικά τα γραμμάρια CO₂ που εκπέμπονται ανά χωρητικότητα μεταφοράς φορτίου και ναυτικό μίλι κατά τη διάρκεια ταξιδιών εντός του έτους για τον προσδιορισμό της αξιολόγησης CII του πλοίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην SMM και αναπαράγει σε άρθρο του το ICS, oι ναυλωτές με υψηλά κριτήρια ESG (IKEA, Walmart, Amazon) θα προσθέτουν ρήτρες στα ναυλοσύμφωνα και θα επιδιώκουν τη χρήση πλοίων με υψηλή αξιολόγηση CII. Αυτό, ωστόσο, που πρέπει να τονιστεί είναι ότι συνιστώσες όπως οι καιρικές συνθήκες, τα επίπεδα της θάλασσας και ο χρόνος αναμονής σε αγκυροβόλιο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για τον CII, ακόμα και αν οι πράσινες επιδόσεις του πλοίου είναι υψηλές. Πρακτικά, αυτό συνεπάγεται ότι σε ορισμένα routes θα υπάρχει η προδιάθεση μειωμένης αξιολόγησης.
Ο κ. Γιώργος Πλευράκης, ABS Vice President of Global Sustainability, ήδη έχει καταγράψει κάποιες ανησυχίες μεταξύ της εφοπλιστικής κοινότητας και, όπως τονίζει στο ICS, «πρόκειται για ένα λειτουργικό μέτρο το οποίο δεν μπορεί να ελέγξει καθόλου ο πλοιοκτήτης σε αντίθεση με τους ναυλωτές». Ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι πλοιοκτήτες οι οποίοι επιθυμούν να αναχρηματοδοτήσουν ή να πουλήσουν τα πλοία τους ενδεχομένως να μειώσουν τη δραστηριότητά τους, καθώς χαμηλότερες αξιολογήσεις θα μειώσουν την αξία του πλοίου.
Οι περιοριστικοί αυτοί παράγοντες είναι πιθανό να μειώσουν τη διαθεσιμότητα πλοίων, ιδιαίτερα στη spot αγορά, και να αυξήσουν τη ζήτηση για πλοία με χαμηλότερη αξιολόγηση CII σε πιο απαιτητικά routes ‒ ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν υπάρχει απαίτηση από τα πλοία εφαρμογής των εγκεκριμένων Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP).
Τέλος, ο κ. Scott Bergeron, Managing Director, Global Engagement & Sustainability Commercial, Oldendorff, επισημαίνει ότι η έλλειψη πληροφοριών για τα φορτία που μεταφέρονται αποτελεί επίσης ένα σημαντικό ζήτημα για το CII.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πορεία εκσυγχρονισμού έχει περιέλθει πλέον ο κλάδος των ρυμουλκών, καθώς 44 νέα ρυμουλκά εγγράφηκαν στο ελληνικό νηολόγιο κατά την περίοδο από το 2021…
Η νέα τάξη πραγμάτων στη Μέση Ανατολή, μετά και την πτώση του καθεστώτος Ασάντ, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία νέων ενεργειακών υποδομών. Ειδικότερα,…
Σταθερά και σημαντικά βήματα προόδου πραγματοποιεί η Κίνα στην εξερεύνηση λιθίου, καθώς έχει πλέον αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση στη λίστα των χωρών με τα…
Με τον επικεφαλής Έρευνας και Σχεδιασμού των ηλεκτρικών κινητήρων της Tesla, Δρ. Κωνσταντίνο Λάσκαρη, συναντήθηκε την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου η υφυπουργός Ανάπτυξης, Ζωή Ράπτη.…
Ο Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Lloyd Austin, σκοπεύει να συναντηθεί με αξιωματούχους των χωρών του ΝΑΤΟ και των υπόλοιπων χωρών της Δύσης που απαρτίζουν…
Στην απόκτηση εννέα συνολικά πιστοποιήσεων που αφορούν ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων της εταιρείας προχώρησε η VANOS S.A μέσω του φορέα επιθεώρησης και πιστοποίησης TÜV…
Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ανέρχονται τα ασφάλιστρα για κινδύνους πολέμου (war risk premiums), καθώς τη μεταπανδημική ανάπτυξη του εμπορίου διαδέχτηκαν οι έντονες γεωπολιτικές διενέξεις…
Σε μια εποχή που οι κοινωνικές προκλήσεις πολλαπλασιάζονται, κάθε πράξη αλληλεγγύης αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Με προσωπική του πρωτοβουλία, ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ