
Οι πλοιοκτήτες που θα μειώσουν τα operations τους, προκειμένου να διατηρήσουν υψηλή αξιολόγηση CII, θα δημιουργήσουν ζήτηση για λιγότερο αποδοτικά πλοία σε απαιτητικά routes, σημείωσαν πρόσφατα στη ναυτιλιακή έκθεση SMM εμπειρογνώμονες του κλάδου.
Ο κανονισμός ξεκινά από τον Ιανουάριο του 2023 και θα υπολογίζει αναδρομικά τα γραμμάρια CO₂ που εκπέμπονται ανά χωρητικότητα μεταφοράς φορτίου και ναυτικό μίλι κατά τη διάρκεια ταξιδιών εντός του έτους για τον προσδιορισμό της αξιολόγησης CII του πλοίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην SMM και αναπαράγει σε άρθρο του το ICS, oι ναυλωτές με υψηλά κριτήρια ESG (IKEA, Walmart, Amazon) θα προσθέτουν ρήτρες στα ναυλοσύμφωνα και θα επιδιώκουν τη χρήση πλοίων με υψηλή αξιολόγηση CII. Αυτό, ωστόσο, που πρέπει να τονιστεί είναι ότι συνιστώσες όπως οι καιρικές συνθήκες, τα επίπεδα της θάλασσας και ο χρόνος αναμονής σε αγκυροβόλιο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για τον CII, ακόμα και αν οι πράσινες επιδόσεις του πλοίου είναι υψηλές. Πρακτικά, αυτό συνεπάγεται ότι σε ορισμένα routes θα υπάρχει η προδιάθεση μειωμένης αξιολόγησης.
Ο κ. Γιώργος Πλευράκης, ABS Vice President of Global Sustainability, ήδη έχει καταγράψει κάποιες ανησυχίες μεταξύ της εφοπλιστικής κοινότητας και, όπως τονίζει στο ICS, «πρόκειται για ένα λειτουργικό μέτρο το οποίο δεν μπορεί να ελέγξει καθόλου ο πλοιοκτήτης σε αντίθεση με τους ναυλωτές». Ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι πλοιοκτήτες οι οποίοι επιθυμούν να αναχρηματοδοτήσουν ή να πουλήσουν τα πλοία τους ενδεχομένως να μειώσουν τη δραστηριότητά τους, καθώς χαμηλότερες αξιολογήσεις θα μειώσουν την αξία του πλοίου.
Οι περιοριστικοί αυτοί παράγοντες είναι πιθανό να μειώσουν τη διαθεσιμότητα πλοίων, ιδιαίτερα στη spot αγορά, και να αυξήσουν τη ζήτηση για πλοία με χαμηλότερη αξιολόγηση CII σε πιο απαιτητικά routes ‒ ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν υπάρχει απαίτηση από τα πλοία εφαρμογής των εγκεκριμένων Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP).
Τέλος, ο κ. Scott Bergeron, Managing Director, Global Engagement & Sustainability Commercial, Oldendorff, επισημαίνει ότι η έλλειψη πληροφοριών για τα φορτία που μεταφέρονται αποτελεί επίσης ένα σημαντικό ζήτημα για το CII.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον 144 άνθρωποι στη Μιανμάρ σκοτώθηκαν και 732 τραυματίστηκαν από τον ισχυρό σεισμό που συγκλόνισε τη χώρα και τη νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με το…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κ. Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αθήνα μεταξύ 26 και 28 Μαρτίου 2025. Με την ευκαιρία των δύο…
Η υπογραφή της πολυσυζητημένης συμφωνίας ανάμεσα στην CK Hutchison και στην BlackRock με φόντο στρατηγικούς λιμένες στον Παναμά φαίνεται να καθυστερεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η χούντα στη Μιανμάρ απηύθυνε σήμερα μια σπάνια έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα να προσφέρει βοήθεια στη χώρα, η οποία επλήγη από ισχυρό σεισμό,…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από…
Στην εδραίωση της θέσης της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας στοχεύει η Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός έχει στρέψει το βλέμμα…
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει την πτωτική της πορεία, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον…
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) φαίνεται να στηρίζει την έκκληση εταιρειών της βιομηχανίας για επιβράδυνση των ευρωπαϊκών στόχων όσον αφορά τη χρήση αεροπορικών καυσίμων.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ