![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/12/202412121715323920-900x536.jpg)
Η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων Norwegian Ship Design Company έλαβε πρόσφατα από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για τον σχεδιασμό δύο ROPAX πλοίων τα οποία θα καταναλώνουν ως καύσιμο υδρογόνο.
Τα καινοτόμα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν για την εταιρεία Torghatten Nord και μετά την παράδοσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη για το 2025, θα επιχειρούν στο αρχιπέλαγος Lofoten στη βόρεια Νορβηγία, εξοικονομώντας περίπου 26.500 τόνους εκπομπών CO₂ ετησίως.
Σύμφωνα με τη Norwegian Ship Design, δεν υπάρχουν έως σήμερα πουθενά στον κόσμο πορθμεία παρόμοια με αυτά που αναπτύσσει αυτή την περίοδο η εταιρεία και ως εκ τούτου ο σχεδιασμός τους έπρεπε να γίνει από το μηδέν και να εξεταστούν διάφορες λύσεις, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια κατά τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού, πραγματοποιήθηκε μια διαδικασία αναγνώρισης κινδύνων, στην οποία συμμετείχε η εταιρεία HYEX Safety, που ειδικεύεται σε θέματα ασφάλειας κατά τη χρήση του υδρογόνου, καθώς και δυνητικοί προμηθευτές εξοπλισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα επίπεδα ασφάλειας των νέων πλοίων θα είναι αντίστοιχα με εκείνα των αντίστοιχων συμβατικών πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου.
Η ανάπτυξη των εν λόγω ROPAX πλοίων αναμένεται να συμβάλει τις προσπάθειες του παγκόσμιου ναυτιλιακού κλάδου να μειώσει τις ανθρακικές εκπομπές του, προωθώντας παράλληλα τη χρήση του υδρογόνου ως ασφαλούς εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές ανακοίνωσαν την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, ότι αντιμετωπίζουν ρύπανση από πετρελαιοκηλίδα που καλύπτει 49 χιλιόμετρα ακτογραμμής, ιδίως σε παραθαλάσσια θέρετρα στην περιοχή…
Εν αναμονή ανάληψης της αμερικανικής προεδρίας από τον Ντόναλντ Τραμπ τον προσεχή Ιανουάριο, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) είναι πιθανό να επιβραδύνει τον ρυθμό…
«Χρειαζόμαστε λήψη δραστικών μέτρων για τη μείωση του ενεργειακού κόστους και τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού». Αυτό επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της…
Σε συνάντηση του διοικητικού συμβουλίου το International Chamber of Shipping (ICS) αποφάσισε ομόφωνα τον διορισμό του Θωμά Α. Καζάκου ως του επόμενου γενικού γραμματέα.…
Καθώς οι εκκρεμείς παραγγελίες των τελευταίων τριών ετών στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας συσσωρεύονται, η έλλειψη διαθέσιμων slots έχει επηρεάσει δραστικά την ικανότητά τους…
Αισίως ολοκληρώθηκε το έργο επέκτασης του λιμένα της Ταγγέρης στο Μαρόκο από την APM Terminals, η οποία ενισχύει περαιτέρω την παρουσία της στους λιμένες…
Οι δυνατότητες και ευκαιρίες που προκύπτουν από την αξιοποίηση των δεδομένων, η αξία των ανοικτών δημόσιων δεδομένων, καθώς και οι εξελίξεις στο εθνικό πλαίσιο…
Μια νέα στρατηγική συνεργασία με στόχο την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογικών εργαλείων, που θα βελτιστοποιούν τις διαδικασίες ανεφοδιασμού πλοίων, ανακοινώθηκε από τη Metis και τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ