
Ανησυχία επικρατεί αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια των χωρών της Ευρώπης ενόψει του ερχόμενου χειμώνα. Στο επίκεντρο της εν λόγω ανησυχίας βρίσκεται η έλλειψη εναλλακτικών έναντι της ρωσικής ενέργειας.
Ειδικότερα, οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας με προορισμό την Ευρώπη κατέγραψαν πρόσφατα πτώση. Η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να συνιστά απόρροια προβλημάτων που σχετίζονται με την παραγωγή της. Ακόμη, οι εξαγωγές έχουν διακοπεί, λόγω του γεγονότος ότι η Βενεζουέλα επιθυμεί αλλαγή της τωρινής συμφωνίας, βάσει της οποίας προμηθεύει με πετρέλαιο τις ευρωπαϊκές αγορές.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου προς την Ευρώπη δύσκολα θα αυξηθούν σύντομα, ακόμα και σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ιράν και Δύσης προχωρήσουν.
Παράλληλα, οι ροές ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (20% της συνολικής ικανότητας διαμετακόμισης του Nord Stream 1). Το ενδεχόμενο, μάλιστα, οι ροές να διακοπούν τελείως εντός των ερχόμενων μηνών δεν φαντάζει απίθανο, ενώ η Γερμανία απέκλεισε πρόσφατα το ενδεχόμενο χρήσης του Nord Stream 2.
Παρά την πρόσφατα ανακοινωθείσα ενεργειακή συμφωνία μεταξύ Γερμανίας και Καναδά, η αποστολή LNG από τον Καναδά στην Ευρώπη συνιστά δύσκολο εγχείρημα, το οποίο απαιτεί περαιτέρω έργα υποδομών και συνεπώς δεν αποτελεί βραχυπρόθεσμη λύση.
Με γνώμονα τα προαναφερθέντα, οι τιμές ενέργειας στην Ευρώπη αναμένεται να καταγράψουν εκ νέου αυξήσεις εντός των ερχόμενων μηνών. Μάλιστα, η εν λόγω εξέλιξη δεν θα επηρεάσει μόνο τις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς η αναζήτηση από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης εναλλακτικών πηγών θα επηρεάσει τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγή: [xclusiv] 22nd August 2022, OilPrice
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ