Η παγκόσμια οικονομία ήρθε αντιμέτωπη με πληθώρα προκλήσεων, οι οποίες πυροδοτήθηκαν μεταξύ άλλων από την ενεργειακή κρίση, τον πληθωρισμό και την επίδραση της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Έξι μήνες μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής, μία από τις βιομηχανίες που εμφανίζει ενδείξεις κανονικότητας είναι εκείνη των τροφίμων, καθώς παρατηρείται ότι οι τιμές πολλών βασικών εμπορευμάτων επιστρέφουν σε προ της ρωσικής εισβολής επίπεδα.
Η ανησυχία που επικράτησε το τελευταίο εξάμηνο αναφορικά με τις τιμές τροφίμων υπήρξε απόρροια κυρίως του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς τα δύο εμπλεκόμενα μέρη συνιστούν στυλοβάτες του παγκόσμιου εμπορίου σιτηρών. Συνεπώς, δημιουργήθηκε έντονο κλίμα ανησυχίας για μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση, το οποίο όμως φαίνεται να έχει πλέον εξασθενίσει.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η μείωση τιμών των μπούσελ σιταριού: Στο Σικάγο, το μπούσελ σιταριού έπεσε στα $7,70, μετά τα $12,79 που είχε σημειώσει τρεις μήνες πριν. Ακόμη, το καλαμπόκι και το φοινικέλαιο έφτασαν με τη σειρά τους σχεδόν στις προπολεμικές τιμές τους.
Παράλληλα, ένα μέρος της πτώσης των τιμών δύναται να αποδοθεί στη συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών που επιτρέπει την ελεύθερη μεταφορά ουκρανικών σιτηρών. Στο ίδιο πλαίσιο, η αγορά ίσως ευνοηθεί από το γεγονός ότι, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, οι εξαγωγές ρωσικών σιτηρών αναμένεται να διαμορφωθούν στους 38 εκατ. τόνους το 2022-2023, επίπεδα αυξημένα κατά 2 εκατ. τόνους σε ετήσια βάση.
Πηγή: The Economist
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από…
Στην κορυφή των χρηματιστηριακών αγορών βρέθηκε η Nvidia την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, εκθρονίζοντας τη μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Apple. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ