![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Σημαντική πρόοδο αναφορικά με τη φιλοδοξία του να καταστεί το πρώτο πλήρως ανθρακικά ουδέτερο λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου φαίνεται πως πραγματοποιεί το λιμάνι του Heysham. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, το λιμάνι έχει μειώσει τις εκπομπές των δραστηριοτήτων του σε σημαντικό βαθμό, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα κατά 90%.
Ειδικότερα, πληθώρα οχημάτων και σημαντικό μέρος του εξοπλισμού του λιμένα αξιοποιούν για τη λειτουργία τους είτε ηλεκτρική ενέργεια είτε Hydrotreated Vegetable Oil (HVO). Παρότι ο τελικός στόχος του διαχειριστή του λιμένα είναι να αξιοποιεί 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια για τις λιμενικές δραστηριότητες, το HVO παρέχει σημαντικά οφέλη. Συγκεκριμένα, μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και κατά 90% αλλά και τις εκπομπές βλαβερών σωματιδίων έως και κατά 65%.
Παράλληλα, το λιμάνι του Heysham βρίσκεται στο βορειοδυτικό μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου, σε κοντινή απόσταση από σημαντικά βιομηχανικά συμπλέγματα. Συνεπώς, είναι καθοριστικής σημασίας για τον εφοδιασμό της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας, της Βόρειας Ιρλανδίας και της Νήσου Μαν.
Όσον αφορά τις μελλοντικές βλέψεις του λιμένα, ο Lewis McIntyre, Managing Director, Port Services του Peel Ports Group, ομίλου στον οποίο ανήκει το λιμάνι του Heysham, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Με ορίζοντα το 2040 όλος ο στόλος οχημάτων μας και ο χερσαίος εξοπλισμός του λιμένα θα αξιοποιούν είτε ηλεκτρική ενέργεια είτε HVO».
Επιπλέον, πρόσθεσε, «Έχουμε αυτοπεποίθηση ότι αφότου μετατρέψουμε και το υπόλοιπο μέρος του εξοπλισμού μας και πραγματοποιήσουμε τη μετάβαση από το φυσικό αέριο και στα γραφεία μας στον λιμένα, το λιμάνι του Heysham θα καταστεί ένα από τα πρώτα πλήρως ανθρακικά ουδέτερα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ηγέτης ανταρτών Χούθι της Υεμένης απείλησε σήμερα με επανέναρξη των επιθέσεων εναντίον του Ισραήλ και κατά πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα αν οι Παλαιστίνιοι…
Λαμπρά εγκαίνια για την έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων», που διοργανώνεται από την Isalos.net σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου και υπό την…
Τα τελευταία έτη καταγράφεται ένα περιβάλλον υψηλών αξιών πλοίων, τόσο όσον αφορά την τοποθέτηση παραγγελίας για ένα νεότευκτο όσο και για την απόκτηση ενός…
Οι παραγγελίες στη liner ναυτιλία βαίνουν ασταμάτητες και το 2025, παρότι οι παραδόσεις πλοίων τρέχουν δυναμικά και το orderbook παραμένει «φορτωμένο». Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης…
Καθώς οι ναύλοι στις επιβατικές αερομεταφορές «καλπάζουν» σε διεθνές επίπεδο, κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες αναθεωρούν τις εκτιμήσεις τους και ενισχύουν τις προοπτικές τους για τα…
Αμετάβλητες παραμένουν οι εκτιμήσεις του OPEC σχετικά με την επόμενη ημέρα στην αγορά πετρελαίου, καθώς ο Οργανισμός υπογράμμισε εκ νέου την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου…
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και η ελληνική οικονομία στο σύνολο της αναφέρθηκε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας…
Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ