«Το σχέδιο νόμου αυτό προβλέπει την εξουσιοδότηση στον Υπουργό στο να υπογράψει την εκπροσώπηση του Δημοσίου στο δικαστήριο για την έγκριση ή όχι του σχεδίου εξυγιάνσεως των Ναυπηγείων Ελευσίνας» ανέφερε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης στην επί της Αρχής συζήτησης του σχεδίου νόμου «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα» που ξεκίνησε την Τετάρτη 27 Ιουλίου.
Ξεκαθάρισε πως εάν το σχέδιο νόμου δεν υπερψηφιστεί και από τα τρία μεγαλύτερα κόμματα, χωρίς υπεκφυγές και αστερίσκους, «εγώ δεν θα προσφύγω στο δικαστήριο και δεν θα καταθέσω το αίτημα. Και θα πάμε σε βίαιη ρευστοποίηση» και ο « καθένας μας θα πάρει την ευθύνη του. Τελεία και παύλα». Εάν όμως το Ναυπηγείο κλείσει, «οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ξέρουν πως υποχρεωτικά θα απολυθούν και δεν θα πάρουν ούτε ένα ευρώ παρά μόνο όσα προβλέπει ο Νόμος, δηλαδή, δύο εκατομμύρια από τα 40.439.346 ευρώ που θα πάρουν με αυτή την συμφωνία».
Επισήμανε, πως «άλλο σχέδιο δεν υπάρχει» σημειώνοντας πως αυτό άλλωστε «το ξέρει και ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί και εκείνος έψαξε να βρει επενδυτή και άλλον από την ONEX δεν βρήκε. Και αυτή είναι η πρόταση της ONEX που είχε επιλέξει και ο ΣΥΡΙΖΑ και εδώ κατέληξε μετά από τη διαπραγμάτευση».
Στις αντιδράσεις των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης που χαρακτήρισαν ως «εκβιασμό» στα κόμματα την θέση αυτή του Υπουργού, απάντησε πως «δεν υπάρχει κανένας εκβιασμός. Το σχέδιο αυτό για να μπορέσει να έχει τις πλήρεις πιθανότητες επιτυχίας, κρίσιμη παράμετρος είναι και η ευρεία πολιτική του στήριξη. Εάν τα αξιότιμα κόμματα της αντιπολίτευσης κρίνουν ότι δεν είναι καλό το σχέδιο αυτό, εγώ θα προσχωρήσω στη δική τους γνώμη και δεν θα το εφαρμόσω». Παρατήρησε, δε, πως είναι «η πρώτη φορά που ακούω ότι ένας Υπουργός που λέει ότι δεν θα οχυρωθεί πίσω από την πλειοψηφία, αλλά θα δεχθεί την άποψη της μειοψηφίας, αυτός να λέγεται ότι είναι εκβιαστής». Χρειάζονται, είπε ο κ. Γεωργιάδης «να υπάρχουν καθαρές κουβέντες, ώστε και ο επενδυτής να γνωρίζει ότι ξεκινάει και αναλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο επιχειρηματικό ρίσκο, χωρίς να έχει να αντιμετωπίσει αύριο διάφορους δολιοφθορείς του σχεδίου, που θα το τινάξουν στον αέρα», εάν αύριο ο ελληνικός λαός αποφασίσει να αλλάξει την πλειοψηφία.
Ο υπουργός χαρακτήρισε το σχέδιο αυτό «πολύ σπουδαίο», καθώς τα ναυπηγεία σήμερα έχουν χρέη ύψους 447 εκατομμύρια ευρώ και η αξία εκποίησης των στοιχείων τους, σήμερα, είναι 28 εκατομμύρια ευρώ. Εάν δεν προχωρήσει αυτό το σχέδιο και πούμε ότι «ωραία, κλείνει το ναυπηγείο» και πτωχεύει, θα βγει στον πλειστηριασμό η ακίνητη και η κινητή του περιουσία. Οι πρώτοι πιστωτές θα είναι ο ΕΦΚΑ και το δημόσιο.
Στον ΕΦΚΑ, σήμερα υπάρχει ένα σύνολο οφειλών 80.951.945 ευρώ. Με το σχέδιο αυτό θα πάρει 5.760. 938 ευρώ, ενώ σε μια βίαιη ρευστοποίηση θα πάρει 4.039.604 ευρώ. Δηλαδή, ο ΕΦΚΑ παίρνει παραπάνω περίπου 1.750.000 ευρώ.
Στο ελληνικό δημόσιο υπάρχει ένα σύνολο οφειλών 27.411.808 ευρώ. Με το σχέδιο εξυγίανσης θα πάρει 1.894.673 ευρώ. Με τη βίαιη ρευστοποίηση θα πάρει 1. 367.883 ευρώ. Δηλαδή, το δημόσιο θα πάρει 500 χιλιάδες παραπάνω.
Οι εργαζόμενοι, έχουν απαιτήσεις, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021, που ανέρχονται στα 40.439.346 ευρώ. Με το σχέδιο εξυγίανσης, θα πάρουν 40.439.346 ευρώ. Στην περίπτωση βίαιης ρευστοποίησης θα πάρουν 2.015.531 ευρώ.
Το Πολεμικό Ναυτικό, σήμερα, έχει σύνολο απαιτήσεων 142.337.077 ευρώ. Εάν υπάρξουν αμυντικά προγράμματα στα 30 χρόνια, η εταιρεία σε παρούσα αξία θα πληρώσει και τα 142.337.077 ευρώ. Αν πάμε σε μια βίαιη ρευστοποίηση το ΠΝ θα πάρει 1.579.517 ευρώ. Δηλαδή, η βίαιη ρευστοποίηση στο Ναυτικό μας δίνει ενάμισι εκατομμύριο. Το σχέδιο εξυγίανσης με μηδέν αμυντικά προγράμματα δίνει 20 εκατομμύρια και το σχέδιο εξυγίανσης με αμυντικά προγράμματα το σύνολο της οφειλής.
Στα λοιπά ασφαλιστικά ιδρύματα, υπάρχουν οφειλές 4.595.264 ευρώ. Με το σχέδιο θα λάβουν 327.000 ευρώ και σε μια βίαιη ρευστοποίηση θα λάβουν μόλις 218.000 ευρώ.
Οι θέσεις της Αντιπολίτευσης
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε πως όσες «περισσότερες φορές διαβάζουμε το νομοσχέδιο, τόσο πιο πολλά ερωτηματικά μας γεννώνται. Και ενώ περιμέναμε οι απαντήσεις στα ερωτηματικά αυτά να βρίσκονται έστω στις συνοδευτικές εκθέσεις, δεν βλέπουμε καμία απάντηση, πουθενά! Μας ζητάτε να βάλουμε πλάτη, αλλά αρνείστε πεισματικά να μας αποκαλύψετε σε τι θα βάλουμε πλάτη!».
Χαρακτήρισε εξόχως «αντικοινοβουλευτική» και «εκβιαστική» την θέση του υπουργού ότι εάν δεν ψηφίσει η αντιπολίτευση το νομοσχέδιο, τότε δεν θα προχωρήσει στο σχέδιο εξυγίανσης.
Εστίασε σε τέσσερα σημεία:
Πρώτον, ότι δεν είναι σαφές εάν έχει ζητηθεί ή και εάν απαιτείται έγκριση από εθνική ή την ενωσιακή αρχή προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού, για το κατά πόσο τίθεται ή όχι ζήτημα κρατικών ενισχύσεων με τα όσα ρυθμίζονται με το σχέδιο νόμου, με συνέπεια η εθνική αντιπροσωπεία να μην έχει ούτε ένα τεκμήριο για το ότι το σημερινό σχέδιο, δεν συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση.
Δεύτερον, ότι δεν είναι γνωστό το επιχειρηματικό σχέδιο του επενδυτή, το οποίο οφείλει να τηρεί για όσο διάστημα είναι σε ισχύ η συμφωνία εξυγίανσης, ούτε καν το εάν έχουν διενεργηθεί οι απαιτούμενοι έλεγχοι κεφαλαιακής επάρκειας.
Τρίτον, δεν είναι γνωστή η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως και ότι δεν παρατίθενται τα οικονομικά στοιχεία στη βάση των οποίων κρίνεται πως η εξυγίανση είναι εφικτή.
Τέταρτον, δεν είναι γνωστό αν οι εργαζόμενοι συμφωνούν με τη λύση και κατάργηση της εργασιακής σχέσης, καθώς και αν συμφωνούν με τον όρο οι νέες εταιρείες να μην αποτελούν διάδοχο εργοδότη.
Ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπογράμμισε πως στο κείμενο δεν γίνεται αναφορά σχετικά με την διασφάλιση των θέσεων εργασίας καθώς και των απαιτήσεών τους. Ανέφερε πως ο ΣΥΡΙΖΑ «θα πρότασσε και θα διασφάλιζε η επένδυση να είχε έντονα ένα αναπτυξιακό πρόσημο, θα συμμερίζονταν τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων και δε θα λειτουργούσε εν κρυπτώ, αλλά θα παρέθετε όλα τα στοιχεία που θα τεκμηρίωναν την όποια απόφαση είχε λάβει» εσείς, όμως είπε ο βουλευτής « ζητάτε μια εν λευκώ επιταγή να υπογράψετε και να διαπραγματευτείτε όλους τους όρους και όλα τα ζητήματα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας».
Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Απόστολος Πάνας, τόνισε πως κεντρική θέση του κόμματός του «είναι η ανάγκη ολικής επαναλειτουργίας του Ναυπηγείου με όρους βιωσιμότητας. Τούτο, λοιπόν, είναι απαραίτητο τόσο για την τόνωση της εθνικής οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας, όσο και για την ενίσχυση της τοπικής και εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης» Επισήμανε πως το Πολεμικό Ναυτικό που αποτελεί έναν από τους πιστωτές των ναυπηγείων επιφυλάσσεται να προσυπογράψει την απομείωση των απαιτήσεών του και για τον λόγο αυτό την ευθύνη αναλαμβάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Το σχέδιο εξυγίανσης, ανέφερε « θα πρέπει να είναι βιώσιμο, να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, να εξασφαλίσει την καταβολή σε λογικό χρόνο των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεών τους στους εργαζόμενους και να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας και τη συλλογική σύμβαση εργασίας». Παρατήρησε πως στο νομοσχέδιο υπάρχουν ενδεικτικοί όροι της συμφωνίας εξυγίανσης. Η αποπληρωμή δεδουλευμένων των εργαζομένων ανάγεται σε αόριστο χρονικό σημείο και εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των νέων εταιρειών. Δεν έχει κατατεθεί η διμερής συμφωνία εργαζομένων και ONEX. Το νομοσχέδιο δίνει λευκή επιταγή στον εκάστοτε Υπουργό, ώστε να υπογράψει κάθε πιθανό όρο. Εμείς, είπε «ζητάμε καθαρούς όρους οποιασδήποτε συμφωνίας γίνεται».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ