
Ανάμεικτα είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στις ναυλαγορές, με τα δεξαμενόπλοια να βρίσκονται σε ρότα ανάκαμψης και τα bulk carriers να παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των προηγούμενων μηνών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία (18-22/7) έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι τάσεις στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων παραμένουν ανοδικές, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση της δραστηριότητας σε ορισμένες περιοχές. Ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs διαμορφώθηκε στα $12.316/ημέρα, έχοντας καταγράψει περαιτέρω άνοδο. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Aframaxes κατέγραψε άνοδο 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $62.409.
Όσον αφορά τα gas carriers, οι ναύλοι των VLGCs στην Ανατολή εμφανίστηκαν αυξημένοι: οι ναύλοι στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία σημείωσαν άνοδο 13% εβδομαδιαία και διαμορφώθηκαν στα $39.139/ημέρα.
Ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα που παρουσιάζεται στους ναύλους των LNG carriers. Όπως σημειώνει η Clarksons, στη spot αγορά οι τάσεις είναι πτωτικές: την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 22 Ιουλίου, ο μέσος όρος των ημερήσιων ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε πτώση 14% και διαμορφώθηκε στα $42.500. Αντιθέτως, στη long-term αγορά η εικόνα διαφέρει: οι ναύλοι σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους για ένα LNGC παρόμοιων προδιαγραφών παρέμειναν σταθεροί σε εβδομαδιαία βάση στα $130.000/ημέρα.
Παράλληλα, σταθερότητα σημειώνεται και στους ναύλους των bulk carriers έπειτα από την πτωτική πορεία που έχουν καταγράψει. Ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού για ένα Kamsarmax κατέγραψε άνοδο 5% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $18.913/ημέρα, σε κατά 38% χαμηλότερα επίπεδα έναντι των μέσων Μαΐου.
Επιπλέον, χαμηλή παραμένει η δραστηριότητα στην αγορά συμβολαίων χρονοναύλωσης των containerships εν μέσω της θερινής περιόδου. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Clarksons, οι ναύλοι στη long-term αγορά παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ