Οι προκλήσεις στην αγορά ενέργειας συνεχίζουν να εντείνονται ενώ ο OPEC και οι σύμμαχοί του αδυνατούν να επιτύχουν τους προγραμματισμένους στόχους παραγωγής τους. Πιο συγκεκριμένα, ο OPEC+ εξόρυξε περίπου 2,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα λιγότερο σε σύγκριση με τον στόχο του για τον Ιούνιο. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Oil Price, η αθροιστική παραγωγή πετρελαίου του OPEC και των συμμάχων του αυξήθηκε κατά μόλις 20.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022.
Η Σαουδική Αραβία και το Ιράκ, οι δύο μεγαλύτερες παραγωγικές δυνάμεις του OPEC, αύξησαν τις παραγωγές τους τον προηγούμενο μήνα. Επιπλέον η Ρωσία, η οποία αποτελεί την κορυφαία παραγωγική δύναμη που δεν ανήκει στον OPEC, αύξησε τη παραγωγή της κατά 550.000 βαρέλια/ημέρα σε σύγκριση με τον περασμένο Μάιο.
Εντούτοις, το Καζακστάν και το Αζερμπαϊτζάν, όπου ανήκουν μόνο στον OPEC+, μείωσαν τη παραγωγή τους εξαιτίας συντηρήσεων σε σημαντικά κοιτάσματα πετρελαίου.
Παράλληλα, η παραγωγή πετρελαίου της Νιγηρίας κατέγραψε σημαντική πτώση και διαμορφώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδά της τους τελευταίους 17 μήνες. Η μείωση της παραγωγής της Νιγηρίας, όπως και εκείνη της Λιβύης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μη επίτευξη του παραγωγικού στόχου του OPEC+.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου, ο OPEC+ ανακοίνωσε πως προσβλέπει σε αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 648.000 βαρέλια/ημέρα τον Αύγουστο. Παρότι επί του παρόντος φαντάζει δύσκολο, εφόσον ο συγκεκριμένος στόχος επιτευχθεί, θα σημαίνει ολική ανάκαμψη της προσφοράς πετρελαίου στα προ-πανδημικά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εγκατεστημένες από τη Μόσχα αρχές στην προσαρτημένη από τη Ρωσία ουκρανική χερσόνησο Κριμαία εξέφρασαν σήμερα φόβους ότι τεράστιες ποσότητες μαζούτ θα φτάσουν στις…
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας…
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει…
H προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας για το σύγχρονο προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί διαχρονικά στόχο και προτεραιότητα τόσο των συντακτών όσο και των…
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ