Η προμήθεια φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία αναστέλλεται από σήμερα Δευτέρα 11 Ιουλίου και για δέκα ημέρες προκειμένου να γίνουν εργασίες συντήρησης στον αγωγό Nord Stream 1, ο οποίος διαπερνά τη Βαλτική Θάλασσα και θεωρείται ο σημαντικότερος για τη ροή του καυσίμου προς τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.
Η ροή σταμάτησε στις 06:00 (τοπική ώρα· 07:00 ώρα Ελλάδας) και, θεωρητικά τουλάχιστον, αναμένεται να ξαναρχίσει το πρωί της 21ης Ιουλίου.
Παρά το γεγονός ότι αυτή η συντήρηση ήταν προγραμματισμένη εδώ και καιρό, πολλοί αναλυτές εκφράζουν τις ανησυχίες τους πως η Ρωσία μπορεί να μην ανοίξει ξανά τη στρόφιγγα με σκοπό την ενεργειακή αποσταθεροποίηση της Ευρώπης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού οικονομικών της Γερμανίας Robert Habeck, η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή κατάσταση όπου όλα τα σενάρια είναι πιθανά. Στο ίδιο πλαίσιο, ο Klaus Mueller, επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής ενέργειας της Γερμανίας πρόσθεσε πως εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση σταματήσει να τροφοδοτείται από τον Nord Stream 1, έχει αποθέματα για μόλις δύο μήνες.
Εν μέσω της αβεβαιότητας, η Ευρώπη αναζήτησε εναλλακτικές πηγές φυσικού αερίου, όπως είναι για παράδειγμα μέσω αγωγών από τη Νορβηγία και το Αζερμπαϊτζάν αλλά και με τη χρήση πλοίων έμφορτων με LNG από τις ΗΠΑ.
Η Γερμανία και άλλες δυτικές χώρες επέβαλαν αλλεπάλληλους γύρους κυρώσεων σε βάρος της Μόσχας για να την αναγκάσουν να σταματήσει τον πόλεμο.
Όμως, πολλές χώρες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη ρωσική ενέργεια και η Μόσχα αντιδρώντας ανέστειλε ή μείωσε τις προμήθειες αερίου σε αρκετές από αυτές, κάτι που θεωρείται κίνηση αντιποίνων στην Ευρώπη.
Η ρωσική Gazprom ήδη μείωσε σημαντικά τις παραδόσεις μέσω του αγωγού 1.200 χιλιομέτρων μεταξύ της Ρωσίας και της βόρειας Γερμανίας, επικαλούμενη καθυστερήσεις στα έργα συντήρησης και επισκευής. Η Μόσχα αποδίδει τις καθυστερήσεις στις κυρώσεις που της επέβαλαν δυτικά κράτη, επιχείρημα που απορρίπτει ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς.
Το γεγονός πως αξιοποιείτο μόνο το 40% της δυναμικότητας του αγωγού οδήγησε σε περαιτέρω αυξήσεις των τιμών στην αγορά αερίου, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία δικτύου της Γερμανίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, DW, Reuters, AFP
Φωτό: Alexei Nikolsky/ AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ