
Μια νέα ποσοτική μελέτη για τον αντίκτυπο των ευρωπαϊκών προτεινόμενων νομοθετικών πρωτοβουλιών στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων εκπόνησε η ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).
Η ανάλυση βασίζεται σε ένα παράδειγμα τυπικού ταξιδιού μεγάλου containership από την Κίνα στο Βέλγιο και καταλήγει ότι ο αντίκτυπος στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς θα είναι αμελητέος. Ειδικότερα, στο χειρότερο σενάριο, το κόστος μεταφοράς ενός TEU στο εν λόγω route θα είναι υψηλότερο κατά 8,7-13,4 ευρώ συγκριτικά με τον ιστορικό μέσο όρο των 800 ευρώ/TEU. Πρόκειται, συνεπώς, για δυνητική αύξηση 1,11-1,7%. Λαμβάνοντας υπόψη τα τωρινά επίπεδα ναύλων, που διαμορφώνονται μεταξύ 4.200-6.200 ευρώ/TEU, η αύξηση του κόστους μεταφοράς είναι κάτω του 0,3%.
Παράλληλα, το κόστος για τον τελικό καταναλωτή θα είναι μικρό. Με βάση το σενάριο το πλοίο να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα/E-fuels προκειμένου να συμμορφώνεται με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες FuelEU Maritime και ETS, η αύξηση του κόστους ενός ζευγαριού παπουτσιών που μεταφέρεται από την Κίνα στην Ευρώπη θα είναι κατά μέγιστον 0,27 σεντς. Για τις μπανάνες η αντίστοιχη αύξηση θα είναι 0,03 σεντς, ενώ για μια τηλεόραση ή ένα ψυγείο η αύξηση διαμορφώνεται στα 3,34 σεντς και στα 26,71 σεντς αντίστοιχα.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι μεταβολές στα κόστη αναλόγως των καυσίμων που θα καταναλώνει το εν λόγω containership:
Εάν δε ένα πλοίο κινείται αποκλειστικά με τη χρήση πράσινου υδρογόνου, η αύξηση του κόστους μεταφοράς για ένα ζευγάρι παπούτσια, μια τηλεόραση και ένα ψυγείο θα είναι αντίστοιχα 0,08 ευρώ, 0,9 ευρώ και 8 ευρώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ