Η εταιρεία Proman Stena Bulk, κοινοπραξία μεταξύ του κορυφαίου παγκοσμίως παραγωγού μεθανόλης Proman και της Stena Bulk, μιας από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων, ανακοίνωσε πρόσφατα την παραλαβή του πρώτου της νεότευκτου δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης μεθανόλης, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα τις εμπορικές του δραστηριότητες.
Το χωρητικότητας 49.999 dwt πλοίο, με την ονομασία «Stena Pro Patria», αποτελεί το πρώτο από μια σειρά συνολικά έξι καινοτόμων MR δεξαμενόπλοιων IMOIIMeMAX, τα οποία διαθέτουν κινητήρες διπλού καυσίμου της ΜΑΝ και κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Co. Ltd. (GSI). Δύο ακόμα πλοία της εν λόγω σειράς, τα «Stena Pro Marine» και «Stena Promise», είναι επίσης προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Το «Stena Pro Patria» θα αναχωρήσει από το ναυπηγείο GSI με προορισμό το Ουλσάν της Νότιας Κορέας, όπου και θα εφοδιαστεί με καύσιμη μεθανόλη, ενώ στη συνέχεια θα αφιχθεί στο Τρινιντάντ και Τομπάγκο για την τελετή ονοματοδοσίας του. Το πλοίο θα καταναλώνει ως καύσιμο μεθανόλη, αντιπροσωπεύοντας την προσήλωση της Proman Stena Bulk στον ρόλο της μεθανόλης ως βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Με αναμενόμενη κατανάλωση 12.500 τόνων καυσίμου μεθανόλης ετησίως, το «Stena Pro Patria» θα αποτελεί ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο, το οποίο σχεδόν θα εξαλείφει τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και των βλαβερών σωματιδίων, ενώ θα παράγει 60% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και θα περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα.
Η παράδοση του «Stena Pro Patria» αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο για την Proman Stena Bulk, καθώς η κοινοπραξία συνεχίζει να υποστηρίζει την υιοθέτηση της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός βιωσιμότερου μέλλοντος για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Φωτό: www.proman.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παραλαβή ενός νεότευκτου σύγχρονου Handysize bulk carrier ανακοίνωσε η Load Line Marine, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Σουραβλά. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης πρόκειται…
Αποδεκτή έγινε σήμερα η προσφορά της κοινοπραξίας Fraport- Delta- Πηλέας για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Αυτό ανακοίνωσε από το βήμα του «2ο Growthfund Summit»…
Τη δημιουργία ενός συνεργατικού σχηματισμού, του λεγόμενου «Maritime Cluster» στον Πειραιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Το Βραβείο 2024 του ΙΜΟ για Εξαιρετική Ανδρεία στη Θάλασσα απονεμήθηκε σε δύο ομάδες υποψηφίων: στον πλοίαρχο και το πλήρωμα του πετρελαιοφόρου Marlin Luanda,…
Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το FuelEU Maritime and Onboard Carbon Capture Forum που διοργάνωσε ο ABS την Τρίτη 26 Νοεμβρίου στην Εθνική Πινακοθήκη. Το…
Η βροχή παραδόσεων containerships συνεχίζεται και τον Δεκέμβριο, με την ΟOCL να ανακοινώνει την παραλαβή και την τελετή ονοματοδοσίας του πρώτου της containership μεταφορικής…
Την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας τους με άξονα την παροχή ναυτιλιακών καυσίμων γνωστοποίησαν UECC (United European Car Carriers) και Titan. Ειδικότερα, οι δύο εταιρείες…
Η πολιτική που χαράσσουν οι ΗΠΑ στην αγορά των μικροκυκλωμάτων, δηλαδή η προσπάθειά τους να περιορίσουν την πρόσβαση κινεζικών εταιρειών σε προηγμένα τσιπ, προκαλεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ