Στον αντίκτυπο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στο θαλάσσιο εμπόριο και στην οικονομία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Φραγκίσκος Κανελλάκης στο περιθώριο του πρόσφατου Capital Link που άνοιξε τη μεγάλη ναυτιλιακή έκθεση των «Ποσειδωνίων 2022».
O Director της Pantheon Tankers αρχικά, αναφερόμενος στην πανδημία, τόνισε ότι δημιούργησε δομικές αλλαγές στα fundamentals της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας και ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ σημαντική είναι και η επίδραση στις τιμές των εμπορευμάτων και στο κόστος θαλάσσιας μεταφοράς.
Σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο του πολέμου, ο κ. Κανελλάκης εκτίμησε ότι θα αυξήσει και θα επιμηκύνει χρονικά τις πληθωριστικές πιέσεις και τόνισε ότι οι κυρώσεις αλλάζουν άρδην το trade pattern για όλους τους τύπους πλοίων, δημιουργώντας ευκαιρίες για τους ναύλους καθώς τα τονομίλια αυξάνονται. «Όταν τα trade routes καθορίζονται από πολιτικούς και όχι εμπορικούς λόγους, συνήθως είναι καλό για τη ναυτιλία. Για παράδειγμα, η Ινδία εισάγει πετρέλαιο από τη Ρωσία, το διυλίζει και το στέλνει στην Ευρώπη, κάτι το οποίο προωθεί τα τονομίλια», σχολίασε ο κ. Κανελλάκης, ενώ ιδιαίτερα για τα LNG carriers υπογράμμισε ότι «πιθανώς ο πόλεμος στην Ουκρανία να αναδιαμορφώσει το τοπίο για πάντα».
Στο πράσινο μέτωπο, ο κ. Κανελλάκης υποστήριξε ότι επιταχύνονται οι προσπάθειες των χωρών για ενεργειακή μετάβαση, εξέλιξη που επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για δευτερεύοντα εμπορεύματα και LNG, ενώ από την άλλη η θαλάσσια μεταφορά άνθρακα θα επιβραδυνθεί. Την ίδια ώρα αναδύονται νέες λύσεις για τον εφοδιασμό των πλοίων, όπως αμμωνία, βιοκαύσιμα, μεθανόλη και LNG.
Ακόμη, ο Director της Pantheon Tankers δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί τα δυόμισι τελευταία χρόνια, σημειώνοντας ότι, χάρη στις δικές τους θυσίες, συνεχίστηκε αδιάκοπο το εμπόριο και «γι’ αυτό πρέπει να τους επαινούμε». Τέλος, πρόσθεσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία ενδεχομένως να αυξήσει το έλλειμμα ναυτικών, καθώς Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αποτελούν περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού στα πλοία.
Φωτό: Capital Link
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ