Την Τετάρτη 8 Ιουνίου και κατά τη διάρκεια συνεδρίου που διοργάνωσε η HELMEPA στο περιθώριο των «Ποσειδωνίων 2022», έξι ναυτιλιακές προσωπικότητες με μεγάλη πείρα στα καίρια ζητήματα του κλάδου αντάλλαξαν απόψεις αναφορικά με τις προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπίσει η ναυτιλία στο μέλλον.
Το πάνελ των ομιλητών απαρτιζόταν από τους: Σουζάνα Λασκαρίδη, Διευθύνουσα της Laskaridis Shipping, Μιλένα Παππά, Εμπορική Διευθύντρια της Starbulk Carriers, Αθανάσιο Μαρτίνο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Αριστείδη Πίττα, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Euroseas & Eurodry, Συμεών Παληό, Πρόεδρο και Διευθύνοντα της Diana Shipping Inc., και Νικόλαο Τσάκο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της TEN. Αφορμή για τη συζήτηση αποτέλεσε το φλέγον ζήτημα του ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Όσον αφορά ειδοποιούς διαφορές στη ναυτιλιακή βιομηχανία τού σήμερα σε σύγκριση με το παρελθόν, οι εισηγητές ξεχώρισαν την αυξημένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στις χρηματιστηριακές αγορές, που έχουν προσφέρει σημαντική στήριξη προκειμένου οι εταιρείες διαχείρισης να αυξήσουν και να αναβαθμίσουν τους στόλους τους. Υπογραμμίστηκε ότι οι χρηματιστηριακές αγορές θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για την περαιτέρω πρόοδο σε θέματα ESG.
Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στο γεγονός ότι, με την πάροδο των ετών, έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό η ασφάλεια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την εισαγωγή των double hull πλοίων αλλά και το πιο πρόσφατο της ψηφιοποίησης, η οποία έχει βελτιώσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Οι βελτιώσεις που έχουν επιτευχθεί είναι έντονες και αφορούν τόσο τη ναυτική ασφάλεια όσο και την περιβαλλοντική, ενώ συνιστούν αποτέλεσμα της προόδου της τεχνολογίας αλλά και της αλλαγής της νοοτροπίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Παράλληλα, οι εισηγητές στάθηκαν στο γεγονός ότι η ναυτιλία δεν έχει επιτύχει να αναγνωριστεί ως κινητήριος μοχλός του παγκόσμιου εμπορίου. Παρά τον πρωτεύοντα ρόλο που διαδραματίζει, η κοινή γνώμη φαίνεται να αγνοεί τη μεγάλη της συμβολή και συνεπώς καθίσταται αναγκαία η βελτίωση της δημόσιας εικόνας της.
Επίσης, αναφέρθηκε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι παγκόσμια και δεν περιορίζεται από σύνορα, συνεπώς είναι κρίσιμο τα κανονιστικά πλαίσια που υιοθετούνται να κινούνται σε διεθνές επίπεδο. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν έχει γίνει αντιληπτό από τους σχετικούς φορείς και τα μέτρα που λαμβάνονται προς αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης δεν συνιστούν αποφάσεις ενός ενιαίου μετώπου, οπότε και θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής, και δη της ελληνόκτητης ναυτιλίας, τονίστηκε χαρακτηριστικά.
Εκτός των προαναφερθέντων, οι ομιλητές στάθηκαν και σε περαιτέρω προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία, και ειδικότερα οι μεσαίες και μικρές εταιρείες. Το κόστος διαχείρισης ενός στόλου θα αυξηθεί σημαντικά, κάτι που θα καταστήσει τις οικονομίες κλίμακας εξαιρετικά σημαντικές για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε μεγάλα επίπεδα συγκέντρωσης στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ