Την Τετάρτη 8 Ιουνίου και κατά τη διάρκεια συνεδρίου που διοργάνωσε η HELMEPA στο περιθώριο των «Ποσειδωνίων 2022», έξι ναυτιλιακές προσωπικότητες με μεγάλη πείρα στα καίρια ζητήματα του κλάδου αντάλλαξαν απόψεις αναφορικά με τις προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπίσει η ναυτιλία στο μέλλον.
Το πάνελ των ομιλητών απαρτιζόταν από τους: Σουζάνα Λασκαρίδη, Διευθύνουσα της Laskaridis Shipping, Μιλένα Παππά, Εμπορική Διευθύντρια της Starbulk Carriers, Αθανάσιο Μαρτίνο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Αριστείδη Πίττα, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Euroseas & Eurodry, Συμεών Παληό, Πρόεδρο και Διευθύνοντα της Diana Shipping Inc., και Νικόλαο Τσάκο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της TEN. Αφορμή για τη συζήτηση αποτέλεσε το φλέγον ζήτημα του ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Όσον αφορά ειδοποιούς διαφορές στη ναυτιλιακή βιομηχανία τού σήμερα σε σύγκριση με το παρελθόν, οι εισηγητές ξεχώρισαν την αυξημένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στις χρηματιστηριακές αγορές, που έχουν προσφέρει σημαντική στήριξη προκειμένου οι εταιρείες διαχείρισης να αυξήσουν και να αναβαθμίσουν τους στόλους τους. Υπογραμμίστηκε ότι οι χρηματιστηριακές αγορές θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για την περαιτέρω πρόοδο σε θέματα ESG.
Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στο γεγονός ότι, με την πάροδο των ετών, έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό η ασφάλεια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την εισαγωγή των double hull πλοίων αλλά και το πιο πρόσφατο της ψηφιοποίησης, η οποία έχει βελτιώσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Οι βελτιώσεις που έχουν επιτευχθεί είναι έντονες και αφορούν τόσο τη ναυτική ασφάλεια όσο και την περιβαλλοντική, ενώ συνιστούν αποτέλεσμα της προόδου της τεχνολογίας αλλά και της αλλαγής της νοοτροπίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Παράλληλα, οι εισηγητές στάθηκαν στο γεγονός ότι η ναυτιλία δεν έχει επιτύχει να αναγνωριστεί ως κινητήριος μοχλός του παγκόσμιου εμπορίου. Παρά τον πρωτεύοντα ρόλο που διαδραματίζει, η κοινή γνώμη φαίνεται να αγνοεί τη μεγάλη της συμβολή και συνεπώς καθίσταται αναγκαία η βελτίωση της δημόσιας εικόνας της.
Επίσης, αναφέρθηκε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι παγκόσμια και δεν περιορίζεται από σύνορα, συνεπώς είναι κρίσιμο τα κανονιστικά πλαίσια που υιοθετούνται να κινούνται σε διεθνές επίπεδο. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν έχει γίνει αντιληπτό από τους σχετικούς φορείς και τα μέτρα που λαμβάνονται προς αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης δεν συνιστούν αποφάσεις ενός ενιαίου μετώπου, οπότε και θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής, και δη της ελληνόκτητης ναυτιλίας, τονίστηκε χαρακτηριστικά.
Εκτός των προαναφερθέντων, οι ομιλητές στάθηκαν και σε περαιτέρω προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία, και ειδικότερα οι μεσαίες και μικρές εταιρείες. Το κόστος διαχείρισης ενός στόλου θα αυξηθεί σημαντικά, κάτι που θα καταστήσει τις οικονομίες κλίμακας εξαιρετικά σημαντικές για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε μεγάλα επίπεδα συγκέντρωσης στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρουσία της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Νίκης Κεραμέως, του αρμόδιου για την Κοινωνική Ασφάλιση Υφυπουργού κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου και του Γενικού Γραμματέα…
Τα Ναυπηγεία της ONEX στη Σύρο επισκέφθηκαν σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης και ο Υφυπουργός, κ. Στέφανος Γκίκας, πραγματοποιώντας…
Στο μικρό γκρουπ των εταιρειών με τουλάχιστον 300 πλοία έχει εισέλθει πλέον η Hapag-Lloyd, ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών και πέμπτη μεγαλύτερη liner…
Η περιουσία των δισεκατομμυριούχων αυξήθηκε με έντονους ρυθμούς το 2024, σύμφωνα με τα δεδομένα της ΜΚΟ Oxfam. Πιο συγκεκριμένα, η περιουσία (αθροιστικά) των δισεκατομμυριούχων…
ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να θέτουν στο στόχαστρό τους τον σκοτεινό στόλο πλοίων. Εντός των τελευταίων δύο εβδομάδων, σχεδόν 200 πλοία,…
Το 2024, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρώς, μόλις κατά 0,8%, σε περίπου 10,6 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει ανθεκτικότητα με…
Στην Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ εντάχθηκε ο όμιλος ERMA FIRST, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Ο όμιλος, που ιδρύθηκε το 2009 και εδρεύει στην Ελλάδα, συγκαταλέγεται…
Παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, των κομμάτων της αντιπολίτευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των Σωμάτων Ασφαλείας και των παραγωγικών φορέων έλαβε χώρα η εκδήλωση για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ