
Ο νηογνώμονας DNV χορήγησε στον νορβηγικό πάροχο τεχνολογίας HAV Group ASA μια προκαταρκτική έγκριση για ένα καινοτόμο ενεργειακό σύστημα που βασίζεται στην κατανάλωση καυσίμου υδρογόνου.
Το εν λόγω σύστημα το οποίο λειτουργεί χρησιμοποιώντας υγροποιημένο υδρογόνο και κυψέλες καυσίμου σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος FreeCO2ast το οποίο αυτή την περίοδο ασχολείται με την ανάπτυξη ενός υψηλής χωρητικότητας ενεργειακού συστήματος κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου το οποίο προορίζεται για δύο επιβατηγά πλοία της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Havila Kystruten. Η προκαταρκτική έγκριση που εξέδωσε ο DNV σημαίνει πως ο όμιλος HAV μπορεί πλέον να εισέλθει στο τελικό στάδιο του σχεδιασμού του συστήματος, όντας παράλληλα ένα βήμα πιο κοντά στην εμπορευματοποίηση του.
Το πράσινο υδρογόνο θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, τόσο όσον αφορά τις δυνατότητες χρήσης του για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων όσο και για την δυνατότητα απευθείας χρήσης του ως καύσιμο πλοίων. Ωστόσο, οι μοναδικές ιδιότητες του υδρογόνου το καθιστούν ένα πολύπλοκο καύσιμο και η έλλειψη σχετικών κανονισμών σημαίνει ότι οι εταιρείες που επιθυμούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως καύσιμο πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες εναλλακτικού σχεδιασμού του ΙΜΟ (MSC.1/Circ.1455).
Οι εμπειρογνώμονες του DNV υποστήριξαν τον όμιλο HAV κατά την υλοποίηση της μελέτης αναγνώρισης κινδύνων (HAZID) και της ποσοτικής ανάλυσης κινδύνων (QRA) για κάθε πτυχή του συστήματος καυσίμου υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενών αποθήκευσης, της διαδικασίας ανεφοδιασμού του καυσίμου, του συστήματος παροχής καυσίμου καθώς και άλλων βοηθητικών συστημάτων που συνδέονται με το σύστημα υδρογόνου του πλοίου.
Φωτό: DNV
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ