
Ο νηογνώμονας DNV χορήγησε στον νορβηγικό πάροχο τεχνολογίας HAV Group ASA μια προκαταρκτική έγκριση για ένα καινοτόμο ενεργειακό σύστημα που βασίζεται στην κατανάλωση καυσίμου υδρογόνου.
Το εν λόγω σύστημα το οποίο λειτουργεί χρησιμοποιώντας υγροποιημένο υδρογόνο και κυψέλες καυσίμου σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος FreeCO2ast το οποίο αυτή την περίοδο ασχολείται με την ανάπτυξη ενός υψηλής χωρητικότητας ενεργειακού συστήματος κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου το οποίο προορίζεται για δύο επιβατηγά πλοία της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Havila Kystruten. Η προκαταρκτική έγκριση που εξέδωσε ο DNV σημαίνει πως ο όμιλος HAV μπορεί πλέον να εισέλθει στο τελικό στάδιο του σχεδιασμού του συστήματος, όντας παράλληλα ένα βήμα πιο κοντά στην εμπορευματοποίηση του.
Το πράσινο υδρογόνο θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, τόσο όσον αφορά τις δυνατότητες χρήσης του για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων όσο και για την δυνατότητα απευθείας χρήσης του ως καύσιμο πλοίων. Ωστόσο, οι μοναδικές ιδιότητες του υδρογόνου το καθιστούν ένα πολύπλοκο καύσιμο και η έλλειψη σχετικών κανονισμών σημαίνει ότι οι εταιρείες που επιθυμούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως καύσιμο πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες εναλλακτικού σχεδιασμού του ΙΜΟ (MSC.1/Circ.1455).
Οι εμπειρογνώμονες του DNV υποστήριξαν τον όμιλο HAV κατά την υλοποίηση της μελέτης αναγνώρισης κινδύνων (HAZID) και της ποσοτικής ανάλυσης κινδύνων (QRA) για κάθε πτυχή του συστήματος καυσίμου υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενών αποθήκευσης, της διαδικασίας ανεφοδιασμού του καυσίμου, του συστήματος παροχής καυσίμου καθώς και άλλων βοηθητικών συστημάτων που συνδέονται με το σύστημα υδρογόνου του πλοίου.
Φωτό: DNV
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ