Σε αντίθετες κατευθύνσεις κινούνται οι ναύλοι των bulk carriers ανάλογα του μεγέθους, με τα μεγαλύτερα μεγέθη να καταγράφουν άνοδο, ανακτώντας μέρος των χαμένων εδαφών και τα μικρότερα να σημειώνουν πτώση. Βάσει πρόσφατης εβδομαδιαίας έκθεσης (30/5-3/6) του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, τα κέρδη των Capesizes στη spot αγορά κατέγραψαν άνοδο 17% και διαμορφώθηκαν στα $17.057/ημέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τα Capesizes που φέρουν scrubbers τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα $34.860/ημέρα, απόρροια μεταξύ άλλων της σημαντικής διαφοράς στην τιμή του HSFO και του VLSFO. Από την άλλη στα μικρότερα μεγέθη καταγράφηκαν πτώσεις.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Clarksons, η ναυλαγορά των containerships εμφανίζει σημάδια σταθερότητας με τους ναύλους στην αγορά χρονοναυλώσεων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα: οι ναύλοι για ένα containership μεταφορικής ικανότητας 2.750 TEUs σε συμβόλαια διάρκειας 6-12 μηνών ανέρχονται σε $80.500/ημέρα, 15% υψηλότεροι σε σύγκριση με τις αρχές του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ