
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä συνεχίζει να κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο των υβριδικών-ηλεκτρικών συστημάτων για πλοία, καθώς, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Clarksons Research, από τις περισσότερες από 300 παραγγελίες υβριδικών πλοίων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, η Wärtsilä έχει λάβει έως τώρα παραγγελίες για 70 πλοία, κατέχοντας μερίδιο αγοράς άνω του 20%.
Ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης πλοίου συνήθως συνδυάζει κινητήρες και μπαταρίες, και ως εκ τούτου θεωρείται πιο πολύπλοκο σε σχέση με τα συστήματα των πετρελαιοκίνητων ή των πλήρως ηλεκτρικών πλοίων. Η κατανάλωση της ενέργειας που αποθηκεύεται στις μπαταρίες επιτρέπει την εγκατάσταση κινητήρων χαμηλότερης ισχύος και άρα χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου αλλά και λειτουργικού κόστους, δεδομένης της υψηλής τιμής των καθαρότερων καυσίμων. Η χρήση υβριδικών συστημάτων μειώνει τις εκπομπές των πλοίων, επιτρέποντας στους πλοιοκτήτες να επιτυγχάνουν καλύτερες τιμές στους δείκτες EEXI και CII, ενώ παράλληλα η διαθεσιμότητα πολλαπλών πηγών ενέργειας προσφέρει μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία.
Δύο σημαντικά στοιχεία των υβριδικών πλοίων είναι η δυνατότητα ενοποίησης πολλαπλών συστημάτων και η βελτιστοποίηση σε πραγματικό χρόνο των ενεργειακών τους συστημάτων. Ο μεγάλος αριθμός των υβριδικών πλοίων που έχει εξοπλίσει η Wärtsilä της επιτρέπει να συλλέγει συνεχώς δεδομένα, με τα οποία τροφοδοτεί το ιδιόκτητο σύστημα διαχείρισης ενέργειας που έχει αναπτύξει, το οποίο βελτιστοποιεί με δυναμικό τρόπο τα ενεργειακά συστήματα των πλοίων ανάλογα με τις επιχειρησιακές τους ανάγκες και τις περιβαλλοντικές συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ