
Πλοία τύπου «New Panamax», με δυνατότητα μεταφοράς 10.000 έως και 14.000 TEUs, θα μπορεί να εξυπηρετεί απευθείας, από τις αρχές Ιουλίου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χάρη στις δύο νέες γερανογέφυρες τύπου STS («Ship-To-Shore», από το πλοίο στην ακτή) που προμηθεύτηκε, οι οποίες μάλιστα αυξάνουν την ταχύτητα εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων κατά 40%.
Με τις δύο νέες γερανογέφυρες, ύψους επένδυσης 15,7 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση νέων γραμμών στη Θεσσαλονίκη και την εξυπηρέτηση πλοίων «mainliners», που συνδέουν την Ασία με τη Θεσσαλονίκη και την ενδοχώρα των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης. Όταν δε, ολοκληρωθεί και το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας (κάτι που αναμένεται να γίνει το 2024), το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται και τα λεγόμενα «motherships» (μεγάλα πλοία κορμού, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 14.000 TEUs) εκτός από τα «feeders».
Τα παραπάνω επισήμαναν σήμερα ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Θάνος Λιάγκος και ο διευθύνων σύμβουλος Φράνκο Νίκολα Κούπολο (Franco Nicola Cupolo), με αφορμή την παρουσίαση, σε δημοσιογράφους, των δύο νέων γερανογεφυρών, οι οποίες αφίχθηκαν στο λιμάνι στις 2 Μαΐου και εγκαταστάθηκαν ήδη στο κρηπίδωμα 26 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), όπου μεταφέρθηκαν πάνω σε προσωρινές σιδηροτροχιές.
Κατά τον Κωνσταντίνο Κοντογιάννη, στέλεχος της τεχνικής διεύθυνσης της ΟΛΘ ΑΕ, οι γερανογέφυρες, με ανυψωτική δυνατότητα 65 και 50 τόνων σε διπλή και μονή φόρτωση αντίστοιχα, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργούν στο κρηπίδωμα 26, ενώ διπλασιάζουν την παραγωγική δυνατότητα του ΣΕΜΠΟ. Με την άφιξη των δύο STS, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένος της Θεσσαλονίκης διαθέτει πλέον συνολικά έξι γερανογέφυρες (εκ των οποίων δύο, οι 4 και 2, βρίσκονται σήμερα σε στάδιο αναβάθμισης). Επιπλέον, παράλληλα με την επέκταση της έκτης προβλήτας, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο ΣΕΜΠΟ, δημιουργώντας προϋποθέσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε «μείζονα (θαλάσσια) πύλη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη», όπως επισήμανε ο κ.Κούπολο. Οι δύο νέες γερανογέφυρες, με ύψος 72 μέτρων, πλάτος 20 και μήκος 27 μέτρων, θα τεθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή λειτουργία από τις αρχές Ιουλίου, αφού προηγηθούν οι διαδικασίες δοκιμών, ηλεκτροδότησης και εκπαίδευσης προσωπικού, ενώ θα μπορούν να εξυπηρετούν πλοία με 20 σειρές κοντέινερ, αντί των 15-16 για τις ήδη υφιστάμενες. Με τις γερανογέφυρες ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, υπενθύμισε ο κ.Λιάγκος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: www.thpa.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ