
Αύξηση 13,4% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, παρά το γεγονός ότι η ποσοστιαία άνοδος της αξίας των εξαγωγών ήταν υψηλότερη από εκείνη των εισαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.896,1 εκατ. ευρώ έναντι 5.460,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 26,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 857,9 εκατ. ευρώ ή 20%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 860,4 εκατ. ευρώ ή 20,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.510,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.356,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 34,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 592,8 εκατ. ευρώ ή 23,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 588,5 εκατ. ευρώ ή 23,5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.385,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.104,0 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 13,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 265,1 εκατ. ευρώ ή 14,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 271,9 εκατ. ευρώ ή 15,4%).
Το α’ τρίμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 20.069,6 εκατ. ευρώ έναντι 13.529,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 48,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.490,5 εκατ. ευρώ ή 32,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.472,7 εκατ. ευρώ ή 32,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 11.593,2 εκατ. ευρώ έναντι 8.785,4 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 32% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.599,0 εκατ. ευρώ ή 24%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.590,1 εκατ. ευρώ ή 23,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 8.476,4 εκατ. ευρώ έναντι 4.743,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 78,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.891,5 εκατ. ευρώ 47,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.882,6 εκατ. ευρώ ή 47,9%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ