
Η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, ενώ η Ρωσία τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα. Ωστόσο, καθώς το εμπόριο πετρελαίου μεταξύ των δύο χωρών πραγματοποιείται κυρίως με αγωγούς και η απόστασή τους είναι μικρή, ο αντίκτυπος στη ζήτηση των δεξαμενόπλοιων είναι μικρός. Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει, πάντως, ότι οποιαδήποτε αλλαγή στις εξαγωγές ρωσικού αργού προς την Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει τη ζήτηση των dirty tankers σε όρους τονομιλίων, δεδομένου ότι επηρεάζονται οι αποστάσεις μεταφοράς.
«Το εμπόριο Ρωσίας-Κίνας με dirty tankers έχει αυξηθεί κατά 94% σε όρους deadweight tonne miles από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και έπειτα», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Από την άλλη, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι εξαγωγές της Ρωσίας με dirty tankers, εκφρασμένες σε deadweight tonne miles, και αντιστοίχως οι εισαγωγές της Κίνας έχουν αυξηθεί κατά 14% και 4%. Συνεπώς, καταδεικνύεται η σημαντικότητα του διμερούς εμπορίου αργού πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας για τις δύο χώρες.
Σύμφωνα με τον κ. Rasmussen, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντική συνιστώσα για το εμπόριο πετρελαίου των δύο χωρών με dirty tankers, καθώς αντιπροσωπεύει το 58% της αύξησης που καταγράφεται. «Καθώς τα deadweight tonne miles από τη Βραζιλία, που είναι αρκετά πιο μακριά από την Κίνα, έχουν μειωθεί κατά 26% την ίδια περίοδο, η αλλαγή των pattern εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας οδηγεί σε μείωση των τονομιλίων, εξέλιξη αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, καταλήγει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Wallace Woon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ