
Κινέζοι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι, έπειτα από μια περίοδο εκτεταμένων δοκιμών, έθεσαν σε εμπορική λειτουργία το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο, ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το containership με την ονομασία «Zhi Fei» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο μιας ευρείας συνεργασίας κινεζικών ιδρυμάτων και αποτελεί ένα πλοίο επίδειξης, το οποίο θα προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας που αφορά τα αυτόνομα πλοία.
Το χωρητικότητας 300 TEUs containership ναυπηγήθηκε στο Qingdao Shipyard και διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα συνεχούς ρεύματος για την πρόωσή του, το οποίο του επιτρέπει να πλέει με κανονική ταχύτητα 8 κόμβων και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 12 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από την Bestway σε συνεργασία με το Shanghai Jiahao Ship Design Institute και το Dalian Maritime University. Η καθέλκυση του «Zhi Fei» πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2021, ενώ, μετά την ολοκλήρωση της τεχνικής του αξιολόγησης τον περασμένο Μάρτιο, το πλοίο, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η Navigation Brilliance (BRINAV), επιχειρεί πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Qingdao και Dongjiakou.
Σύμφωνα με τις αναφορές, το «Zhi Fei» διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, το οποίο συνδυάζει υβριδική τεχνολογία, μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες, ενώ μέσω ενός δικτύου συνεχούς ρεύματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ενεργειακή απόδοση. Το καινοτόμο containership μπορεί να επιχειρεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους, είτε με παρουσία πληρώματος είτε με απομακρυσμένο έλεγχο είτε αυτόνομα χωρίς την παρουσία πληρώματος, διαθέτοντας έξυπνα συστήματα τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αυτόνομου σχεδιασμού διαδρομής, αποφυγής συγκρούσεων καθώς και πραγματοποίησης επιχειρήσεων με τηλεχειρισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Μαρκ Κάρνεϊ ορκίστηκε σήμερα νέος πρωθυπουργός του Καναδά και ανακοίνωσε αμέσως ότι θα επιδιώξει να συνεργαστεί με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ ο…
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ