
Η νορβηγική εταιρεία Gen2 Energy AS υπέγραψε σύμβαση με τη Sirius Design & Integration AS για τον σχεδιασμό δύο εξειδικευμένων πλοίων μεταφοράς συμπιεσμένου υδρογόνου σε containers.
Τα μήκους 190 μ. πλοία της Gen2 Energy AS θα διαθέτουν χωρητικότητα πεντακοσίων 40-foot containers, ενώ θα μπορούν να καταναλώνουν και καύσιμο υδρογόνο για την πρόωσή τους, επιτυγχάνοντας έτσι σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.
Η Gen2 Energy αναπτύσσει αυτή την περίοδο μια μεγάλης κλίμακας μονάδα παραγωγής υδρογόνου στο Mosjøen της Νορβηγίας, στο πλαίσιο της υλοποίησης του πλάνου της για την ανάπτυξη, την κατασκευή και τη διαχείριση μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας αξίας που θα αφορά το πράσινο υδρογόνο. Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο την κατασκευή αρκετών μονάδων παραγωγής πράσινου υδρογόνου στη Νορβηγία και στη Βόρεια Ευρώπη, καθώς και ενός δικτύου διανομής που θα εξασφαλίζει την ασφαλή και αξιόπιστη παράδοση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου στους πελάτες της.
Ως εκ τούτου, η Gen2 Energy αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη των εν λόγω πλοίων, καθώς, αν και η θαλάσσια μεταφορά συμπιεσμένου υδρογόνου αποτελεί έναν αποτελεσματικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο διανομής, παρ’ όλα αυτά δεν υπάρχουν σήμερα εγκεκριμένα πλοία για τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων (>100) containers συμπιεσμένου υδρογόνου.
Μέσω της συνεργασίας της με τη Sirius D&I, η Gen2 Energy στοχεύει στην ανάπτυξη καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, τα οποία θα μπορούν να καταναλώνουν καύσιμα μηδενικών εκπομπών και θα προσφέρουν αξιόπιστες και ασφαλείς υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς συμπιεσμένου υδρογόνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ