
Η ναυλαγορά των containerships έχει καταγράψει πτώσεις τις τελευταίες εβδομάδες, οι οποίες καθίστανται εντονότερες εφόσον τα επίπεδα των ναύλων συγκριθούν με τα αντίστοιχα στις αρχές του έτους. Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta υπογραμμίζει ότι οι ναύλοι σε routes από την Άπω Ανατολή προς την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (SAEC) κατέγραψαν πτώση 35,1% από την 1η Ιανουαρίου έως την 1η Απριλίου. Ειδικότερα, η προαναφερθείσα πτώση είναι ίση με $4.400/FEU.
Οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν να βρεθούν σε τόσο χαμηλά επίπεδα από τον Μάιο του 2021. Όμως, ακόμη παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με το 2020, οπότε και ο μέσος όρος των ναύλων ήταν ίσος με $2.870/FEU.
Παρότι ο μέσος όρος των ναύλων έχει σημειώσει σημαντική πτώση, το εύρος στο οποίο διαμορφώνονται οι ναύλοι έχει αυξηθεί. Αυτό συνιστά απόρροια του γεγονότος ότι η πτώση δεν ήταν καθολική σε όλα τα routes από την Άπω Ανατολή προς την SAEC. Επί του παρόντος, το εύρος των ναύλων κυμαίνεται μεταξύ $6.470/FEU έως $14.350/FEU.
Η Ιαπωνία παραμένει η «ακριβότερη» χώρα προέλευσης, με τους spot ναύλους να βρίσκονται υψηλότερα του μέσου όρου. Αντιθέτως, η «φθηνότερη» χώρα προέλευσης εμπορευμάτων παραμένει η Κίνα, σύμφωνα με την Xeneta. Ενδεικτικά, η διαφορά στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς την SAEC από την Ιαπωνία και την Κίνα είναι ίση με $2.080/FEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ