
Η εταιρεία τεχνολογίας Value Maritime πρόκειται να συνεργαστεί με την ολλανδική εταιρεία συλλογής, μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂ Carbon Collectors, προκειμένου να μελετήσουν και να σχεδιάσουν από κοινού συστήματα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία προορίζονται για έναν στόλο νεότευκτων φορτηγίδων κατανάλωσης MGO.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι θα καθορίσουν μεταξύ άλλων την απαιτούμενη ισχύ των ηλεκτρογεννητριών που θα εγκατασταθούν στα πλοία, θα υπολογίσουν τα σχετικά CAPEX και OPEX και θα αναζητήσουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές εκφόρτωσης του δεσμευμένου CO₂ καθώς και τη βέλτιστη λύση για τη μόνιμη αποθήκευση αυτού κάτω από το έδαφος.
Η κατασκευή της πρώτης φορτηγίδας της νέας σειράς αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ έως το 2026, οπότε και υπολογίζεται να μπουν σε λειτουργία, τα καινοτόμα αυτά πλοία θα μπορούν να δεσμεύουν και να αποθηκεύουν όλες τις εκπομπές CO₂ που θα παράγουν.
Οι εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στον ναυτιλιακό κλάδο επικεντρώνονται τελευταία όλο και περισσότερο στις τεχνολογίες δέσμευσης CO₂, ιδίως σε συνδυασμό με τη χρήση scrubbers, ως ένα αποτελεσματικό μέσο μείωσης των εκπομπών του κλάδου.
Σύμφωνα με τον Haije Stigter, τεχνικό διευθυντή της Carbon Collectors, τα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα σε αρκετές ποσότητες τα επόμενα χρόνια, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τη ζήτηση του κλάδου, και ως εκ τούτου η δέσμευση και η αποθήκευση του CO₂ φαίνεται να αποτελεί τη μόνη εφικτή επιλογή, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ