
Οι εταιρείες Dan-Unity CO2 και Victrol συμφώνησαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, προκειμένου να προσφέρουν υπηρεσίες θαλάσσιας αλλά και ποτάμιας μεταφοράς CO2 από την ηπειρωτική Βόρεια Ευρώπη σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αξιοποίησης, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Σύμφωνα με την Dan-Unity, πρόκειται για το πρώτο ασφαλές και ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφοράς CO₂, το οποίο θα περιλαμβάνει και φορτηγίδες ως μια αρκετά ανταγωνιστική λύση στο κομμάτι της εσωτερικής ναυσιπλοΐας, καθώς αρκετές μεγάλες βιομηχανικές μονάδες βρίσκονται δίπλα σε ποτάμια.
Οι νεότευκτες φορτηγίδες της βελγικής Victrol θα μεταφέρουν το CO₂ μέσω των ευρωπαϊκών ποταμών σε λιμάνια όπως το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα, από όπου τα πλοία της Dan-Unity θα το παραλαμβάνουν προκειμένου να το μεταφέρουν σε μεγάλες ποσότητες σε ειδικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αξιοποίησης. Συγκεκριμένα, η Dan-Unity συνεργάζεται με την Carbfix, μια ισλανδική εταιρεία η οποία, από το 2026, θα αναλαμβάνει την ασφαλή αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων CO₂ στο ηφαιστειογενές γεωλογικό υπόστρωµα της Ισλανδίας, όπου, μέσω φυσικών διεργασιών, αυτό θα μετατρέπεται σε πέτρα.
Τα πλοία που θα κατασκευαστούν για το εν λόγω δίκτυο μεταφοράς CO₂ θα έχουν χρόνο παράδοσης μόλις 27-28 μήνες, ενώ θα διαθέτουν αρκετές καινοτομίες και θα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν μελλοντικά να καταναλώνουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την πρόωσή τους.
Φωτό: dan-unity.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ