Θετικά παραμένουν τα σημάδια στις ναυλαγορές, με τον εβδομαδιαίο δείκτη της Clarksons, ClakrSea να παραμένει σταθερός στα $41.377/ημέρα στα τέλη της εβδομάδας 14-18 Μαρτίου, αυξημένος κατά 24% σε σύγκριση με την αρχή του έτους.
Ειδικότερα, η διπλή εικόνα της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων επέμεινε, όπου οι ναύλοι για routes που επηρεάζονται από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη έχουν εκτοξευθεί ενώ ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers παρέμεινε σε αρνητικά επίπεδα. Την ίδια ώρα, βελτιωμένη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά των gas carriers: η μείωση των τιμών των καυσίμων ώθησε ανοδικά τα κέρδη των VLGCs. Eνδεικτικά τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 8% στα $36.688/ημέρα. Ακόμη, αύξηση κατέγραψε ο μέσος όρος των κερδών των DFDE LNGCs μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., ίση με 12%, φθάνοντας τα $42.500/ημέρα.
Παράλληλα, σε ανοδική πορεία βρέθηκαν και οι ναύλοι των bulk carriers. Τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκαν κατά 6% στα $36.313/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των κερδών των Capesizes αυξήθηκαν κατά 12% στα $19.788/ημέρα, στα υψηλότερα επίπεδά τους εντός του έτους.
Εξαιρετικές παραμένουν οι συνθήκες στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships παρότι η δραστηριότητα εμφανίστηκε μειωμένη εν μέσω αβεβαιότητας λόγω της ουκρανικής κρίσης και της έξαρσης κρουσμάτων στην Κίνα. Ενδεικτικά, τα rate assessments για συμβόλαιο διάρκειας 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 2.750 TEUs παρέμειναν σταθερά σε εβδομαδιαία βάση στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $82.500/ημέρα.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε μετά τη βύθιση δύο ρωσικών δεξαμενόπλοιων στα μέσα Δεκεμβρίου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, συνεχίζει…
Aύξηση περίπου μισού δισ. ευρώ (551 εκατομμμύρια ευρώ) κατέγραψαν οι καταθέσεις από νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Νοέμβριο του 2024, αγγίζοντας τα 147,8 δισ. ευρώ,…
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ