
Η φινλανδική εταιρεία καθαρών τεχνολογιών Norsepower υπέγραψε συμφωνία με τον ναυτιλιακό όμιλο CLdN, που εδρεύει στο Λουξεμβούργο, προκειμένου να εγκαταστήσει δύο περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία (Rotor Sails) στο πλοίο μεταφοράς οχημάτων «MV Delfine».
Κατασκευασμένο το 2018 και με χωρητικότητα φορτίου σχεδόν 8.000 lane meters, το εν λόγω Ro-Ro πλοίο πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου, Ιρλανδίας και Ευρώπης, ενώ μαζί με το αδελφό του πλοίο «MV Celine» θεωρούνται σήμερα τα μεγαλύτερα στον κόσμο Ro-Ro πλοία μικρών αποστάσεων.
Με την εγκατάσταση των δύο κεκλιμένων κυλινδρικών ιστίων, διαστάσεων 35 x 5 μ. έκαστο, η Norsepower έχει υπολογίσει ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των παραγόμενων εκπομπών από 7 έως 10% για το συγκεκριμένο πλοίο και ανάλογα με το δρομολόγιο που θα εκτελεί.
Ο Tuomas Riski, CEO της Norsepower, δήλωσε σχετικά με τη νέα συμφωνία: «Βλέποντας το ενδιαφέρον για τα κεκλιμένα rotor sails μας να αυξάνεται, αποδεικνύεται πως ο ναυτιλιακός κλάδος αναζητά αποδεδειγμένες και ευέλικτες λύσεις, προκειμένου να επιτευχθεί μείωση των ανθρακικών εκπομπών και του κόστους των καυσίμων σε ένα ευρύ φάσμα μεγεθών πλοίων και εφαρμογών».
Η προετοιμασία για την εγκατάσταση των rotor sails στο «MV Delfine» έχει ήδη ξεκινήσει και το σύστημα αναμένεται να έχει εγκατασταθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022.
Φωτό: Norsepower/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ