
Η επίδραση της ουκρανικής κρίσης στις ναυλαγορές ήταν άμεση και εμφανής, με τους ναύλους να αυξάνονται για αρκετές κατηγορίες πλοίων σε αρκετά routes. Βάσει έκθεσης της VesselsValue, η ζήτηση για MR clean tankers αυξήθηκε σημαντικά τις τελευταίες εβδομάδες, αφότου εκκίνησαν οι εχθροπραξίες στην Ανατολική Ευρώπη. Ενδεικτικά, το MR Atlantic Basket, το οποίο συνιστά έναν μέσο όρο των ναύλων σε σημαντικά routes του Ατλαντικού Ωκεανού, σκαρφάλωσε από το χαμηλό των $5.032/ημέρα στις 25 Ιανουαρίου στο υψηλότερο επίπεδό του εντός του 2022, ίσο με $18.649/ημέρα.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι κυριότεροι λόγοι της εκρηκτικής ανόδου της ζήτησης για MR δεξαμενόπλοια είναι δύο. Κατ’ αρχάς, η εξάρτηση των ευρωπαϊκών αγορών πετρελαίου από τις εξαγωγές της Ρωσίας δημιουργεί πονοκεφάλους εν μέσω των τωρινών συνιστωσών. Παρότι η ΕΕ δεν έχει επιβάλει επισήμως κυρώσεις στα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, οι εταιρείες πετρελαίου διστάζουν να αγοράσουν ρωσικά εμπορεύματα, λόγω των πολυποίκιλων ρίσκων και δυσκολιών που συνοδεύουν την αγορά τους.
Παράλληλα, παρότι έχουν καταγραφεί σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων πετρελαίου, το περιθώριο κέρδους των διυλιστηρίων της Ευρώπης μειώνεται αντί να αυξάνεται, ως απόρροια των ιδιαίτερα υψηλών τιμών φυσικού αερίου το οποίο τα διυλιστήρια καταναλώνουν για τις ηλεκτρικές τους ανάγκες. Συνεπώς, τα διυλιστήρια δεν είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν την αύξηση των τιμών πετρελαϊκών παραγώγων. Οι προαναφερθέντες λόγοι έχουν συνδυαστικά οδηγήσει σε έλλειψη εμπορευμάτων στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας. Συνεπώς, η Ευρώπη αναζητά εναλλακτικές πηγές πετρελαϊκών παραγώγων, με τον αντίκτυπο της ζήτησης να είναι εμφανής στα MR clean tankers.
Ειδικότερα, σε routes από τη Βόρεια Αμερική στη βορειοδυτική Ευρώπη, τα τονομίλια την περίοδο Ιανουαρίου με αρχές Μαρτίου κατέγραψαν αύξηση 67% σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Η αντίστοιχη αύξηση σε routes από την Ασία-Ειρηνικό στη βορειοδυτική Ευρώπη είναι ίση με 76%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ